29 juli.

Hej på er!

Idag är det den 29 juli. Snart augusti och snart slut på sommaren. Det är tråkigt tycker jag, att man längtar och längtar hela hösten, vintern och våren, för dessa futtiga 2,5 månader som går hur fort som helst! Jag klagar absolut inte på sommaren för just nu är allt kanon, men, det är piss att det är över så fort. Jag menar, nästa längtan inför sommaren kommer ju ta fart typ i slutet på september liksom. Men det är väl sådär det ska gå runt antar jag...

Vad har hänt i Klara Halls liv i sommar då? Jovars, en hel del faktiskt. Plantsättningen har ni ju koll på, sen var det midsommar på Muskö, sen 12 underbara dagar i Skåne med orienteringar och massa mys, sen besök hos morfar + liseberg, sen en etapp på Hallands 3-dagars, sen Muskö några dagar med Niklas + familjen, sen resa upp till Sälen och O-ringen, sen hem..& här är vi nu! Jag har hunnit med rätt mycket när jag tänker efter, och bara en massa bra och roliga saker vilket är himla postivt!

Jag orkar tyvärr inte berätta om allt men jag tänkte lägga in lite bilder sen som får sammanfatta sommaren. Däremot måste jag bara berätta lite för er om O-ringen som var förra veckan uppe i Sälen. Jag sprang D18Lång (klassen under elit där jag tyvärr inte platsade) och gick ut med förhoppningarna om att sista dagen, kanske, men bara kanske, jag skulle kunna gå ut med ny nummerlapp (topp 15 av cirka 200).

Veckans 2 första etapper var inte mycket att ha och jag var inte alls på topp. Bommade mycket och låg 25 totalt efter två dagar. Dag 3 däremot började det gå bättre och jag fortsatte plocka, så efter 4 dagar låg jag 17 totalt och jag började nu bli nöjd med min placering. (Dock lite sur över den uteblivna nya nummerlappen inför jaktstarten...) SIsta och 5:e etappen är alltså jaktstart och jag gick ut som nummer 17. Hade 2 tjejer inom 1 min framför mig som jag tänkte jaga ikapp. Dock började jag, precis som alla andra?, att bomma första kontrollen en hel del. ajsing! Men resten av loppet gick fint. Jag sprang på så mycket jag orkade i den 30 gradiga värmen (vilket alltså inte var så fort) och kom ikapp flera tjejer som startade innan mig. Det hela slutade med att jag blev 6a i mål! Hur glad tror ni inte jag blev när jag såg det resultatet?? Jag har aldrig varit bättre än 23 i O-ringen tidigare och visserligen var detta i Lång-klassen, men ändå! Topp 10 hade jag verkligen inte räknat med :D Så jag är mer än nöjd över hur mitt O-ringen slutade för detta året.

Den här veckan är nog den första lugna, hemma veckan på jag vet inte hur länge. Men på fredag bär det av ner till Skövde och U-10 Mila  och sen vidare ner till Skåne. Många bollar i luften, men det är så det ska vara :)

Jag hoppas ni har en toppen sommar. Langar snart in bilderna från min :)


vi hörs, puss från Klara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0