cykeltjuven Andreas

vet ni? Idag pratade jag & Malin om att det för tillfället inte händer alldeles för mycket i lilla Hallsberg. Men vi hade så fel. Istället för att stänga in oss, dagen före kursprovet, inne i lägenheten tog vi med oss plugget och satte oss utomhus i solen istället. Albin letade upp oss efter en stund och hjälpte oss med matten & var allmänt trevligt sällskap. Sånt gillar vi :) sen, när vi satt där, kom vår nyinflyttade granne och hans polare cyklandes på en rosa cykel. Då utbrister Malin: Men Klara, är inte det där MIN cykel?!

och mycket riktigt så var det ju Malins cykel killarna hade snott från förrådet. Och hon fram och skulle försöka få tillbaks den och efter en liten stund gav killen med cykeln upp & Malin fick tillbaka sin fina ägodel. På vägen tillbaks till förrådet hittade vi även Carins cykel utslängd på marken, dumma cykeltjuvar det där!

Resten av kvällen var jag och Malin uppe och lekte med Fredde och Albin, himla trevliga pojkar de där två. Nu sitter jag dock för mig själv och funderar över hur mycket jag förstår av matten som är imorrn. Jag borde kanske pluggat mer ikväll men det ska nog lösa sig fint ändå. :)

Ikväll är jag rätt glad för just nu är saker bra; solen skiner till kl 21 på kvällarna, jag har knappt ont någonstans, det är snart sommarlov, jag träffar Niklas mycket, jag fick MVG på samhällsuppsatsen, det ska bli 23 grader varmt på fredag och ikväll var en himla rolig kväll. :)

so long, puss och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0