suntag

Hallå igen!

Nu är helgen snart över och frågan är väl då om jag hann med allt jag skulle?

Igår morse väcktes Niklas & jag tidigt av att Maud (en tant som hjälper oss ungdomar att städa här på OLGY) julpyntade hela lägenheten. Mysigt!

Hur som helst, långpass för hela slanten blev det senare framåt förmiddagen. Jag och Niklas hade tänkt springa i 1,5 h men efter att vi varit helt vilse och fått fråga en gubbe om närmsta vägen till Hallsberg började vi gå efter 2 timmars löpning. Jag var trött...

Hur gick det då med lussebullarna kanske ni tänker? Jodå, lussebullarna hanns med dom också! I och försig blev det sen kvällsbakning men det var bara tråkigt på tv:n så det gjorde ingenting. Nu har jag drygt 20 stora, goda lussebullar i mitt kök. Mums!

Idag blev det som planerat Örebro och julmarknad på slottet + lite annat julhandling. Jag har ju inte berättat för er om min och Malins idé om en gemensam paketkalender men det är i alla fall så här:

Vi köper 8 paket var för cirka 150 kr totalt (alltså bara små krimskramssaker som jag gillar) och sen ger vi varandra ett paket varannan dag de dagar vi är här i Hallsberg i december. Jag var lite seg i starten med min shopping så det blev lite stressigt idag men nu är i alla fall 4 paket inslagna och jag har två klara till som ska inhandlas inom snar framtid.

På fredag kommer Anna hem också, som har varit borta sen den 1 september. Herregud. Hon lär ju få svårt att klara sig i lilla Älta efter 3,5 månads resande ute i vida världen. We will see.

Jag hoppas ni haft en bra första advent allesammans! Puss!




p.s Julpyntningen i mitt eget rum har jag fixat också d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0