I'm yours to keep if you want to

Hallå Hallå!

Jag får väl börja med att välkomna alla nya läsare som tittade in igår efter min kära systers länkande från sin resedagbok!. (sånt gillar vi ) Hoppas jag kan underhålla er under denna vecka då hon är ute och traskar inka-leden. Men jag är ju inte bitter, nejnej.

Den här helgen är snart slut men jag har faktiskt hunnit med ovanligt mycket känns det som. Och framförallt så har jag hunnit ha så kallad quality-time med både min mamma & min pappa. Dagen igår började tidigt (8:30) inne på centralbadet i stan där jag och mamma simmade lite, bubblade lite, bastade lite & framförallt åt en asgod frukostbuffé som grädde på moset. Dagen kunde inte börjat bättre! Efter vår mysmorgon tog vi oss en sväng på stan & jag shoppade både en mysig lång kofta från Zara och en jättefin sjal från Vero moda. Mysigt värre! Sen efter några timmar tog vi bussen hem & på kvällen var jag barnvakt till två helt otroliga små killar vilket var riktigt roligt :) Himla lättförtjänta pengar då jag kom dit 17:30, barnen somnade vid åtta och sen hade jag 3,5 timme för mig själv. Kanon!

Idag var det dags för min quality-time med pappa. Och då undrar ni kanske vad vi hittade på? Som den fågelälskare han är var vi ute och letade efter fåglar såklart! Grundtanken med vår lilla resa var att jag skulle ut och övningköra så pappa såg sin chans och tog med mig till Tyresö slott där man tydligen sett en Kungsfiskare (ja, ni hör ju av bara namnet). Vi traskade runt och kollade en stund men fick tyvärr aldrig användning av pappas tubkikare då vi inte såg någon fågel. ajabaja tänkte vi och sen satte jag mig framför ratten istället. Vi körde runt på grusvägarna ett tag & det var himla mycket upp & ner och skarpa svängar men det gick ganska bra! Jag lär mig! En gång var jag dock på väg in i vägräcket i en kurva men jag ordnade enkelt upp krisen innan det hände något hemskt.

Sen har jag hunnit med att boka tre roliga saker/resor i helgen också:

Resa till Niklas ons-mån i slutet av november. Mysigt!
Sunemusikal med lillasyster lördag nästa helg
Biobiljetter till premiären av nya Bond-filmen torsdagen på höstlovet!

Det finns mycket roligt att se fram emot just nu! Nu ska jag vara lite social med mamma & pappa innan jag tar tåget back to Hallsberg. Hoppas ni haft en skön helg. Puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0