pladask

Idag har min dag varit som en riktig berg&dalbana. Typ som nya Insane på Gröna Lund. Morgonen började jättebra på Muskö & pappa skjutsade mig på flakmoppen så jag hann med bussen som tog mig hem till stan igen. På pendeln mot Centralen satt en pojke med riktigt glada, leende ögon som det riktigt lyste om. Våra ögon råkade mötas lite för många gånger men han gjorde min resa lite roligare. I stan mötte jag upp Elin & Karro och hade det kanon. Jag shoppade två snygga fodralklänningar, en till 6:e & en till Grekland, och åt och drack gott i solen med de två sötnosarna.

Fram tills hit var allt lugnt, tills jag inne på Bik Bok upptäckte att mitt busskort inte låg där det skulle legat. Det hela resulterade i att jag ägnade den sista timmen med att gå tillbaks till alla de tidigare besökta affärerna för att fråga om de fått in något busskort, men icke. Kul att kortet som räcker till den sista augusti och kostar way too much försvann redan den 12 juli... Jag hoppas att någon vänlig själ ringer mig (numret står på baksidan) & berättar att den har hittat det. Jag är redan tillräckligt pank och lönen kommer inte förrens den 25:e.

Sen den tragiska upptäckten har jag varit lite nere och det har känts som om allt gått fel. Vi har fortfarande inte hittat något boende till O-ringen & imorrn ska jag jobba igen. Dock ringde både mamma & Ellen och just nu så pratar jag med Lovisa och vet ni vad jag inser då? Det är ganska värdsliga saker egentligen som inte ska få förstöre en hel dag. Jag får ju fett mycket lön den 25:e och fram tills dess får jag väl låna lite pengar av mamma och pappa eller nått. Och i värsta fall får vi väl tälta på O-ringen. Allting löser sig ju, eller hur?

Jag har förresten hittat batteriladdaren till kameran också så om ett tag får ni en bild på de nya godingarna!

p.s Fredrik, jag vet att jag ville döda fjärilarna och det vill jag, för dom jag har nu är inte glada. Men glada hade jag inte tackat nej till ;) Förresten, när blir det middag? d.s


Hoppas ni haft en grym helg! Puss mina fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0