ge mig en kyss innan du går, en kyss att bygga en dröm på

Det finns så mycket att fundera över här i livet. Man kan fundera över hur livet kommer se ut när man är 30, vilka jeans man ska köpa härnäst eller vad den där söta killen på bussen gör just nu. Det är sällan man får svar på alla sina funderingar men det är lite det som är grejen. Att fundera och bygga upp egna teorier om hur saker och ting är eller kommer bli. Mystiken är spännande på något vis.

Inatt drömde jag om ett par bruna ögon, så bruna så de nästan var svarta. Ni vet sådär riktigt mörka så man drunknar i dem. De har inget slut. Ögonen satt på en pojke i en hiss och de var de finaste ögonen jag någonsin sett. Idag funderar jag över när jag ska få möta ett par sådana ögon i verkligheten. När jag ska få drunka nästa gång.

Jag längtar efter den där glada känslan i magen som man bara kan få av ett par riktigt mjuka händer eller vackra ögon. När man vet att det är så här det ska kännas. När magen vet. Jag funderar över när magen ska tala om det för mig nästa gång. Kanske imorrn, kanske i augusti eller i december om två år. Jag har ingen aning nu men förhoppningsvis dröjer det inte hur länge som helst.

Fram tills dess kommer jag fortsätta drömma om de vackra ögonen i hissen.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Bra skrivit tycker jag!

Funderar är vad man gör dag ut och dag in. När ses vi förresten Klara? Det var längesen sist!

Ska du på oringen? Jag ska inte, men funderar på att åka upp på sjätte, men ingen att bo/umgås med ;p och jag kommer ju inte in på 18+ :( hahah.

Puss

2009-06-28 @ 23:45:22
URL: http://sofiehansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0