la france!

Som ni vet var det Frankrike som gällde förra veckan. Hela Olgy-gänget var med samt några outsiders som fick hänga med på ett bananskal. Resan började med en 25 timmars bussresa non-stop till Frankrike. Nästan i alla fall. Vi sov på bussen & stannade bara för mat&kiss-stopp. Det hela gick utan större problem och vi var framme i Melún (några mil söder om Paris) vid kl 8 på måndagmorgonen.

Frankrikevistelsen mån-tors flöt på fint förutom att jag fick väldig halsont efter onsdagens första pass. Tyvärr blev den bara värre och värre dagarna därpå. Men solen sken fint (i alla fall första dagen) & humöret var mestadels på topp!







Hur som helst så var det Paris som gällde på onsdagkvällen. Det var häftigt! Vi körde multituristande då vi var ett härligt gäng som hann med de flesta sevärdigheterna på ca 3,5 timme. Inte illa! Eiffelltornet, triumfbågen, Notredame, Chans elyssé(?) , La Fayette m.m Lätt 4/5 toasters!

På torsdagkvällen var det inpackning i bussen igen och hela lasset drog vidare, denna gång mot Danmark och Fredensborg, där vi var framme vid 15 på fredagen. Bussresan dit var inte riktigt lika kul som den på nedvägen, bland annat för att jag kom på mig själv med att ha stoppat in en halstablett i munnen, i sömnen! Då har man ont i halsen vill jag lova.












Summasummarum var Frankrike-Danmarklägret en riktig höjdare!
Nu är det biologiplugg som gäller.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att läsa! OCH VAD FRUKTANSVÄRT AVUNDSJUK jag blir. Marit och jag har snackt om att åka en weekend till Paris, just nu blev jag plötsligt helt galet taggad..! Och om man kan göra Paris på 3.5 timme så kommer ju vi i princip att prata flytande franska efter fyra dar! ;) Det där med halstabletten var ju faktiskt väldigt roligt det med, men låter nästan lite farligt, känns som om du i princip ber Malin om en Hiemlich manöver... :P

Ha det bra så hörs vi! Kram

2009-03-31 @ 10:57:24
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: Marit

Hei, Klara! Fine bildet fra Frankrike, Anna og jeg vil også dit.

Hilsen Marit, Annas roomie:)

2009-03-31 @ 14:27:25
URL: http://envimseiverden.blogg.no
Postat av: Sofie

Ni verkar ha haft det toppen!! :)

Kul att du hejjade på mig i lördags, haha :)

Hallsbergs OLGY ska hyra minibuss från mitt jobb från skärtorsdagen till dagen innan 10MILA, ska du med ner då? :P

Puss

2009-03-31 @ 19:19:38
URL: http://sofiehansen.blogg.se/
Postat av: matilda

Verkar som ni hade en sjukt bra resa! och jag älskar ditt hår på den näst nedersta bilden, sjukt fint! :)

2009-04-01 @ 00:14:07
URL: http://mmmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0