5 oktober

Vet ni? Idag har jag tagit itu med mig själv och gjort en sak som jag grämt (?) mig över länge. Jag gick till guldsmeden med mormors ring som jag fick i somras, men som tyvärr gick sönder för många veckor sen. Det kanske inte låter så märkvärdigt tycker ni men jag har varit så orolig över detta. Orolig för att dom inne i affären skulle säga "tyvärr, ringen är för gammal så det är ingenting vi kan göra" eller "vi kan ordna detta men måste göra om hela ringen och eftersom det är vitt guld kommer det kosta dig 2000 kronor". Som tur var så var det inte alls så illa som jag befarat. Expediten var snäll och förklarade för mig att det var en gammal lagning som spruckit upp och det skulle dom kunna laga utan större problem. Och det skulle inte kosta mer än 650 kronor vilket inte kändes mer än rätt för att kunna använda mormors fina ring. Så om drygt två veckor kan jag hämta ut ringen igen och då är den både hel och putsad.

Lucky me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0