Klara 45 år

Jag måste berätta vad jag har gjort idag! Om jag vore en sån som räknade vuxenpoäng skulle jag ha cashat in många.

Hur som helst, som den snälla dotter jag är, erbjöd jag mig att åka och storhandla åt familjen idag då det inte passade för varken mamma eller pappa. Sagt och gjort, jag fick en lång inköpslista, ett ICA-kort och massa pantburkar. Sen började färden. Jag tog bilen (första vuxenpoängen) till ICA Kvantum i Sickla där jag skulle ägna den närmaste tiden. Jag parkerade fett bra (andra poängen), tog mitt pick och pack, hämtade en kundvagn och gick in i affären. Jag kände mig verkligen som en ung mamma när jag gick därinne och plockade tomater, potatis, mjölk och bröd åt min lilla familj. Det var jag, ensamma pappor som pratade i headseat och pensionärspar.

Som grädde på moset använde jag självscanning hela tiden vilket var lite scary. Men jag överlevde och fick med allt som stod på lappen. 1 timme och 10 minuter senare checkade jag ut min lilla minidator och betalade som vilken erfaren storhandlare som helst. Men det är första gången i mitt liv jag handlade mat för så många hundralappar som jag gjorde idag. Kändes rätt ovärt när man tänker på att man bara ska äta upp allt liksom. Sen packade jag bilen och körde hem igen. Det mindre roliga men den lilla utflykten var att jag var tvungen att stoppa in all mat i kylen när jag kommit hem, och hänga upp tvätten...men det är väl sånt som ingår när man är vuxen skulle jag tro.

Nu lämnar jag Stockholm igen, den här gången för Strömstad och lång-SM. Jag är verkligen verkligen taggad så jag hoppas det går vägen och blir final. Håll alla era tummar!

Vi hörs efter helgen. Ta hand om er så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0