SM-2009

Okej, så här var det. I torsdags tog Malin & jag vårt pick och pack och for till Norrköping där vi mötte upp hennes kära far. Några timmar senare var vi framme i städernas stad, hålornas håla: Hultsfred, där vi skulle bo resten av dagarna. På fredagsmorgonen var det dags för medeldistanskval och jag var taggad som tusan. Jag har verkligen sett fram emot den här tävlingen riktigt länge och var sjukt pepp på att gå bra. Och bra började det, orienteringen gick kanon och jag hittade verkligen flytet. Ända fram tills den 9onde av 13 kontroller låg jag 6a (10 gick vidare till final) vilket är riktigt bra jobbat! Dock blev det inte lika kul hela vägen då jag gjorde ett jättedumt parallellfel som kostade mig dryga 4 minuter (jag missade finalen med 1,30 min...). Det finns inte ord för hur besviken jag var på mig själv när jag kom i mål. Fy fan. Jag som så gärna ville visa att jag kunde men å andra sidan gjorde jag ju faktiskt det 2/3 av banan. Man får vara nöjd med det lilla helt enkelt!

Eftersom det inte blev någon final så agerade jag mest hejarklack under lördagen vilket iof var rätt mysigt det med då vädret var kanonfint.





Igår var det dags för stafetteten där vi för en gångs skull gjorde en drastisk omplacering av sträckorna. Malin sprang första, Linnea andra och jag sista. Jag fick, för typ första gången i mitt liv, springa sistasträckan. Sjukt peppande! Malin sprang riktigt bra på första, in som 8a, och även Linnea gjorde jättebra ifrån sig så jag fick gå ut i en klunga med löpare från placeringarna 10-17 typ. Och det gick bra! Jag bommade första, som alla andra typ, men sen flöt det på riktigt fint! Jag var pigg i kroppen och hängde med några av de allra bästa tjejerna stora delar av banan! Det finns hopp trots allt :) Vi slutade på en trettonde plats och med drygt 60 startade lag kan vi inte vara annat än nöjda! Himla skönt!

Nu är det bara att ladda om inför helgen och lång-SM. Jag ska minsann visa dom.


Take care och sov gott mina vänner. ♥

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hehe, så gjorde jag med, fast fram till femte kontrollen så låg jag sexa, 14 sekunder före dig där. Sen började jag bomma, bomma och bomma!

2009-09-15 @ 07:49:11
URL: http://sofiehansen.blogg.se/
Postat av: eljaayy

tummen upppppppp, jag föjer med i helgen föresten :D

2009-09-15 @ 12:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0