while i'm driving in my car

Idag känns det inte som om jag har gjort annat än kört bil. Det började med att jag imorse skjutsade bort lillasyster till en kompis i Haninge. Sen kom jag hem och hann inte annat än ta av mig jackan innan det var dags för nästa destination: nacka sjukhus med mamma. Eftersom mamma är bundis med två kryckor blev det jag som fick hålla i ratten. I och försig var det dagens bästa ärende för på vägen hem stannade vi och köpte sushi. Sushi. Det finns fan inget som jag tycker så mycket om som sushi. Matorgasm deluxe. Efter att jag hämtat mig från den underbara lunchen väntade lite ordplugg inför lördagen. Det gick väl inte så himla bra om jag ska vara ärligt. Jag kollade jobb också, det får vi inte glömma. Det är typ det enda jag tänker på nuförtiden. Vad jag ska göra till hösten och resten av livet efter det. Någon dag innan jag åker tillbaks till Hallsberg ska jag fräscha upp mitt cv och söka lite.

Nu kom jag av mig lite känner jag. Bilkörning var det ju. Jag var på spinning ikväll och eftersom att mamma, ja ni vet, inte kan träna så fick jag åka själv. Tog bilen och stack ensam till Friskis och tränade. Eller jag var ju förstås inte den enda där, men ni förstår. Funderade på om det är så det känns när man är vuxen? Man får göra så mycket ensam liksom. Men det gick bra.

Det var nog inte så himla mycket bilkörning ändå nu när jag tänker efter. Men i förhållande till det andra jag sysselsatt mig med idag så är det nog det mest händelsefulla i alla fall.

Har ni haft en bra dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0