annie hall

Alltså, jag älskar den låten. Åh, den är så fin fin fin. Lyssna på texten och tänk efter lite. Jag vet inte riktigt vad det är, eller jo, jag vet vad det är. Jag känner igen mig så himla mycket. Hur det är alltihop. Sökandet. Man hittar inte den där perfekta upp-över-öronen-förälskelsen men man vill ju ändå inte vara ensam. Så man träffar någon och hoppas att det ska finnas något där. Men det gör det sällan. Och sådär håller man på. Letar. Träffar. Hoppas. Fortsätter leta.

Så jäkla ospännande ändå.


Om du vore mer som mig
Skulle jag gå ner på dig
Om du vore mer som hon I Annie Hall
Ännu en så länge vän
Ännu mer för länge sen
Som jag blev förvånad över något som någon sa

Säg mig att det finns något mer
Mer än bara droger och dagen efter
Säg mig att det inte var det här det var
Säg mig att du kommer bli lite mer som Annie Hall

Om du vore bränd som mig
Skulle jag gå hem med dig
Skulle du vara allt jag någonsin velat ha
Men ännu än så länge vän
Vakna I en främlings säng
Och säga gud vad du var söt när du var barn

Säg mig att det finns något mer
Mera än Ikeasoffans tystnad
Säg mig att vi har någon överraskning kvar
Säg mig att du kommer bli lite mer som Annie Hall

Om vi bara vore något mer
Mer än bara nästan lika snygga
Om du inte vore som de här I stan
Om du bara kunde bli som jag och Annie Hall



Kommentarer
Postat av: Anna

Hmm, hoppades nästan att han skulle vilja ha någon som Anna Hall, men inte. Är väl så nära en tillägnad kärlekslåt man kommer.. :p

2010-08-23 @ 00:23:27
Postat av: Sofie

LOVE LOVE LOVE!

2010-08-31 @ 14:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0