lördag

Händer det inte väldigt ofta att lördagar blir sånna dagar då man inte gör så mycket vettigt? Man sover länge, äter god frukost, läser tidningen och dricker kaffe, segar, kanske plockar lite. Men mest av allt så känns det som om man bara flyter omkring i sitt eget hus. Eller ja, det kanske bara är jag. Sån är jag idag i alla fall. Inga planer alls innan klockan blir sex och kräftskivan är ett faktum. Nu sitter jag, precis som vanligt, och funderar på om jag ska träna eller inte. Jag måste inte för jag har tränat flera gånger denna veckan och ska tävla imorrn, men jag har ju så svårt med det här att inte göra någonting alls. Rummet som jag klagade över är kliniskt rent och tvätten inlagd. Tackkorten är skrivna och läget är väldigt mycket under kontroll. Jag börjar bli sugen på någonting, kaffe kanske, men börjar tröttna på mammas och pappas mellanrost samtidigt som jag är för lat för att åka ner till Konsum och köpa Zoegas Estanzia som jag egentligen vill ha. Kanske borde göra det ändå, för den lilla utflyktens skull. Eller så skulle jag kanske ta och titta ett till avsnitt av Spung, börja fasta mer och mer. Ja, helt plötsligt var ju valmöjligheterna oändliga.

Vad gör ni denna sega lördag? (Är medveten om att ni alla nu tänkte, "åh nej, inte en sån där grej som man måste kommentera igen." Så ni gör som ni vill hörrni. No hard feelings) Puss!


Kommentarer
Postat av: Karin

YES, har du börjat kolla på Spung?! Har du fått avsnitten av Jonas kanske? Ååååh, överlägset bästa serien. Som svar på din fråga så har jag kollat på sex en-timmes-avsnitt av The Wire och varit ute på en lång promenad idag. Är jag en nolifer? Snälla säg nej.



Puss!

2010-08-21 @ 19:18:54
URL: http://vartduvillsafortdukan.blogg.se/
Postat av: Klara

Karin, det har jag! Yes, jag fick dom av honom när du hade åkt hem i helgen. Haha ja, jag gillar den! Har inte sett så många avsnitt än men jag fastar mer och mer! Åh, the Wire vill jag också se. Har lyssnat på Boxcirkeln på P3 hela sommaren där dom har plöjt den och blivit himla nyfiken! Klart du inte är en nolifer! Jag skulle nog mer säga kulturell ;)



Puss!

2010-08-22 @ 15:03:32
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0