umeå?

Hej fina ni.

Jag har varit borta i några dagar och det har hänt så lite men samtidigt så mycket. Nere hos morfar var det ganska lugnt. Vi spelade boule, var i Ullared, fikade och hade det skönt. Inga problem än så länge. Det som gjorde att jag är helt förvirrad just nu var antagningsbesked nummer två till hösten som kom i veckan. Efter urval ett var jag 28e reserv till Örebro och långt sämre till dom andra så jag hade i princip noll tankar på att plugga till hösten. Men sen, när jag loggade in på studera.nu ser jag att jag står som dryga femtonde reserv till Örebro MEN som första(!!) reserv till juristprogrammet i Umeå.

UMEÅ.

Alltså, jag vet varken ut eller in. Många platser och jag är första reserv. Chansen att jag kommer in är efter vad jag har förstått ganska hög. Frågan är bara, vad gör jag? Jag vet att jag kommer ångra mig som en tok om jag tackar nej nu och sen söker utan att komma in nästa år. Men jag var ju inte alls beredd på detta. Samtidigt så känner jag att ett år i Umeå kan jag väl fixa, men kanske inte 4,5. Så första delen i det här stora beslutet får bli att imorgon ringa upp till Umeå och höra mig för om det kanske går att byta studieort efter något år. Eller ja, överhuvudtaget bara ringa och rådfråga någon lite.

Jag känner inte en människa, jag har ingenstans att bo. Jag vet ingenting. MEN, det här kanske är min once in a lifetime chans? Ska jag sumpa den då?

Snälla söta härliga ni. Har ni några vettiga åsikter att dela med er av? Jag tror jag behöver höra några kloka ord.


Kommentarer
Postat av: liza

jag har ju redan sagt till dig lite vad jag tycker. men jag tycker verkligen du ska kolla upp om det finns möjlighet att byta ort.. svårt att ta ett vettigt beslut innan dess kanske.



men jag är säker på att det kommer bli bra hur du än gör.



puss!

2010-08-09 @ 12:31:27
URL: http://liza.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åk :) Karin Persson, från Hagaby, världens snällaste människa, pluggar där och det finns säker några som du känner där som du inte vet om. Och det kommer säkert kännas jättedåligt i början men sen lär man ju känna fler o fler.. Och känns det inte alls bra så är det ju bara och hoppa av, då har man ju försökt iaf. Och sen om du söker igen kan du säkerligen tillgodoräkna dig några kurser och förhoppningsvis hoppa på i en annan ort. Men ring till Umeå o hör först :)

2010-08-09 @ 18:54:33
URL: http://mmmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0