05. Vad är kärlek?

Jag tycker för det första att det är en skitsvår fråga att svara på. För mig är kärlek allt. Och då menar jag inte bara kärlek till en partner utan all den sorts kärlek som finns i våra liv. Till våra familjer, våra vänner, musik, idrott osv osv. Kärlek för mig är någon/någonting som betyder så mycket att det känns i hela kroppen. När man vet att den man håller kär håller kärt tillbaka. Det måste ju vara det finaste som finns. Kärlek är förhållanden av olika slag. Det där bandet som finns mellan två varelser. Vetskapen att man har någon/något som gör en liten gladare en mörk höstdag på väg hem från jobbet. Kärlek kan också vara skratt och sjukt god mat.

Jag tror att alla människor strävar efter att hålla någon kär. Att hitta den där personen som får det att bubbla i hela kroppen som man förhoppningsvis sen känner att man vill dela allt med. Just det där med att dela sitt liv med någon annan, att gå igenom livets alla upp- och nedgångar tillsammans, det tycker jag verkligen är kärlek. Sen tycker jag, precis som jag sagt förut, att kärlek är det finaste men också fulaste som finns. Allt på grund av den enkla anledningen att kärlek känns så mycket. När man inte har den går man sönder av smärta och när man har den blir man nästan lite tokig av lycka.

Kärlek för mig är (bland annat) detta:




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0