06. Min dag

Vaknade av Jack Johnsons Angel, precis som alla andra morgnar, kl 06.40. Ville inte riktigt öppna ögonen för jag drömde en så himla mysig dröm men det var bara att gilla läget. Morgonfix fram till jag skyndade iväg till bussen och jobbet. Bra morgon och bra eftermiddag med barnen men där i mitten var det kaos. Jag hade sovvilan och ingen ville sova. Jag kände mig helt maktlös och ville till slut bara försvinna under jorden. Hatar den känslan. Efter jobbet mötte jag upp min fina Ellen och sen åkte vi till Mosebacke och gick på Karros och hennes farfars vernissage. Sjukt mycket coola grejer och jag blev glad i hela kroppen när jag såg hur bra det gick för Karro. Det är hon verkligen värd! Efter minglet på ateljén blev det middag med Ellen och Espen på Tully's på Götgatan. Mysigt ställe men bulgursalladen med salami fick inte 4/5 toasters. När Espen lämnat oss och vi satt och mös(myste) för oss själva kom två av Ellens gamla klasskompisar in av en ren slump. Det hela slutade med att vi blev kvar en timme till innan jag sprang i mina nya skor med klackar ner till Slussen för att hinna med bussen. Tji fick jag när den rullade iväg typ tio meter innan jag var framme. Tjugo minuters kall väntan innan nästa gick och jag till slut kom hem. Och här är vi nu. Sängen väntar och jag är tröttare än tröttast. Den här årstiden is killing me. Tack för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0