08. Ett ögonblick

Hur ska jag kunna välja ett enda av alla de miljontals ögonblick jag upplevt? Jag har tänkt och funderat på vilka ögonblick som har känts mest och vilka som verkligen har berört och påverkat mig. Det är skitsvårt ska ni veta. Testa själva så får ni se. När jag tänkt på allt som hänt de senaste åren insåg jag att jag minns en kväll speciellt tydligt. Det var på jullovet några dagar efter nyår 2009. Jag var i Åre en vecka och åkte skidor med Niklas och hans kompisar. Innan Åreresan var allt precis som vanligt (trodde jag) men när vi väl kom upp dit så hände nått. Jag kan inte förklara vad det var men jag bara märkte det. Niklas var inte som han brukade och klumpen i magen kändes som en stor fet säck med bly. Jag fick inte luft. Vi pratade, grät och var förvirrade. Jag undrade, undrade och undrade och fattade absolut ingenting. Han sa att han ville vara med mig och att allt var bra men jag märkte det så jävla väl. Just där och då, en av kvällarna när vi skulle sova så slog det mig. Det tog inte slut just den kvällen men det var då jag faktiskt insåg det. Det är nu det händer. Det är nu den underbara sagan tar slut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver så oerhört bra. herregud!

2010-12-20 @ 14:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0