mitt 2009 - del 1

Jag är så fascinerad av alla dom som har varit duktiga och gjort årsresumeér. Jag tycker verkligen det är roligt att läsa så jag tänkte faktiskt försöka mig på en själv. Jag hoppas inte att ni där ute blir bittra och tycker att jag är en härmapa. Härmapor är okej idag. Så here it is - mitt 2009:



JANUARI

Jag startade året med en resa upp till Åre med Niklas och hans kompisar. Så här i efterhand kan jag fundera över varför jag överhuvudtaget åkte med. Det var den veckan allt det hemska började och den dåliga känslan i magen tittade in första gången.

 

Efter veckans slut åkte jag tillbaks till Hallsberg och tre dagar senare, onsdagen den 14 januari, gjorde han slut. Min orolighet blev bekräftad. 2,5 års kärlek bara raserade sådär pang bom. Jag trodde inte det var sant och upplevde en smärta som jag aldrig tidigare upplevt. Det som alltid skulle vara vi två. Jag vaknade illamående och somnade illamående. Det var hemskt. För att få lite annat att tänka på ett tag följde jag med mina finaste flickor till Sälen några dagar. Det hjälpte nog en aning.

 

 


FEBRUARI


Började månaden med att fira storasysters 21-årsdag med en skridskotur på Ältasjön. Var ganska glad.

 

 

Trodde att jag hade varit med om den värsta smärtan, men tydligen inte. Chock nummer två kom kvällen den 1a februari när jag får reda på att han har en ny. En ny. Han hade valt bort mig mot en annan, redan. Hur kunde det gå så snett? Illamåendet blev värre än någonsin och jag ville bara vakna ur denna hemska mardröm. Stannade hemma från skolan i några dagar för att andas lite och vara med dem som står mig närmast, min familj.

 

Februari månad var mest ett stort hål i hjärtat och nedräkning till min 18-årsdag.


MARS


Äntligen kom mars vilket innebar 18-årsdagen jag så länge väntat på. Dagen firades först i Stockholm med familjen och senare under dagen med glasskalas i Hallsberg. Det blev en riktigt fin födelsedag och det stora hålet i hjärtat blev lite mindre. Fick en kamera i födelsedagspresent som fått hänga med en hel del under året. Himla bra.

 

Med 18-årsdagen följde snart den första utgången på 90's i Gamla stan med min vän John (som nu också blivit 18) och hans fina vänner. En oerhört rolig kväll!

 

 

Så här efteråt så kan jag se att det var här någonstans det kom en liten vändning. Efter nästan tre månaders ständig oro och ledsamhet började det ljusna lite. Våren var på väg.

 

Efter en riktigt rolig klassfest hemma hos Elina, där jag insåg att det faktiskt fanns andra killar än Niklas på denna jord (vilket var en otroligt skön upptäckt), med färgtema (jag var silver & Carin guld) väntade det årliga Olgy-lägret. Denna gång skulle vi bussas ner till Franrike och vi var mer taggade än någonsin.

 

 

I Frankrike var det varmt och jag blev glad i hjärtat. Vi tränade, mös och tog en kvällstripp till Paris för lite turistande.

 

 

APRIL


Årets fjärde månad började ganska soligt. Sprang två j-cuper i Finspång och för första gången sen min långa skadeperiod kände jag att jag var på gång. Placerade mig i elit andra dagen och var gladare än på länge!

 

 

Med april kom våren till Hallsberg. Som jag hade längtat! Jag kunde äntligen glömma den jävligaste vintern i mitt liv och se framåt. Jag mådde helt klart bättre än de tre tidigare månaderna och gjorde många saker som jag blev glad av. Umgick mycket med Ellen till exempel, som förövrigt har varit det största stödet under det här året.

 

Efter ett fint påsklov hemma i Stockholm var det dags för 10-mila i Skåne. En riktigt rolig resa och tävling!

 

 


MAJ


Maj kom och jag pluggade körkortsteori för allt vad jag var värd. Skrev upp den 12, och fixade det. Oerhört skönt och jag var ett steg närmare körkortet!

 

 

Åkte till syster i Trondheim över syttende maj och hade det riktigt roligt. Vi klättrade, kalasade och hade det mysigt! Oerhört skönt att komma iväg några dagar mitt i skolstressen.

 

 

 

 

Firandet utav 17 maj var förövrigt det galnaste jag varit med om. Varenda människa var ute i byn med sina allra finaste klänningar eller folkdräkter och åt korv och glass. Vilket kalas!

 

Efter Norge var det dags för Sundsvall och j-cuper. Efter ett halvdant sprintlopp blev det full pott på lördagens tuffa långdistans och jag fick till årets bästa lopp. Placerade mig 4a i elitklassen, något jag aldrig trodde var möjligt. Otroligt bra grej för självförtroendet. Jag kan!

 

Fortfarande upprymd över loppet kommer jag hem till Hallsberg och tar körkort den 26 maj. ÄNTLIGEN! Jag var nu en mycket glad och fri kvinna. Månaden avslutades med att fira Carin på krogen och sedan den traditionenliga sammandrabbningen mellan Ekjsö, Hallsberg och lite annat löst folk. Sammandrabbningen blev otroligt lyckad och alla som man ville ha där var där. Solen sken och det kändes verkligen att sommaren var på väg. Fick för första gången sen Niklas lite fjärilar i magen och var glad över det. Månaden kunde inte slutat på ett bättre sätt.

 

 

Öl-ol stod på schemat och killarna blev slitna. Som sig bör efter fyra stark-öl och fyra ol-slingor inom en 20-minutersperiod.

 

 

 

JUNI


Årets första sommarmånad kom och många av mina finaste vänner tog studenten. Jag började inse att det inte är så himla långt kvar tills jag själv står där, färdig med skolan. Härlig känsla.

 

 

Den 12 juni fick jag mitt egna sommarlov och firade det med att åka på Jukkola över helgen. Hade otroligt roligt och båtresan hem var precis lika mysigt och bra som sammandrabbningshelgen. Blev ännu lite mer fjärilslik i magen men insåg ganska snabbt att det inte var till någon nytta. Kom hem och åkte direkt till sommarjobbet på pappas jobb. Ägnade 5 veckor åt att arbeta som mekaniker på Stheab. Förvånandsvärt kul, men slitsamt. Skönt att få lite klirr i kassan var det i alla fall!

 

Midsommarn kom och Lovisa kom på besök. Själva midsommarafton spenderades på Skansen i strålande solsken och kunde inte ha varit så mycket bättre.

 

 

Månaden slutade med firande av farmors 80-årsdag och en seglingstur i Skärgården utanför Muskö. Antagligen årets varmaste dag och allt var hur fint som helst!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0