bad hair day

Näe hörrni, nu ska jag sluta tjata om hur trött jag är. Om en vecka har jag semester på obestämd tid så vad tusan spelar det för roll om jag är trött i några dagar till? Absolut ingen alls. Men i alla fall, just på grund av denna trötthet så har jag gjort mest ingenting denna fredagskväll. Mamma, pappa o syster åkte till landet och jag bangade de andra erbjudanden som fanns. Allt för att kunna ligga hemma i soffan, äta jordgubbar och kolla på fotbolls-VM. Himla bra val kan jag tala om! Man skulle kunna säga som så att jag har prövat på sambolivet utan en sambo ikväll. Eller ensammamma-livet utan barn. Jag har bara haft mig själv att ta hand om. Och bannemej så har detta gjort att jag känt mig rätt vuxen. Det började med att jag var hos frisören i eftermiddags. Och precis som alltidalltidalltid så blir jag aldrig nöjd med längden. Aldrig. Jag hade precis blivit glad för att mitt hår äntligen blivit så långt som jag ville (dock lite slitnare än vad som är ok) men behövde fixa topparna och slinga lite. Sen kom jag hem(precis som alltid), för många hundralappar fattigare och med all dyrbar väntan helt bortkastad. Jag är nästan korthårig nu. Och i och med att håret är plattat nu kommer det vara ÄNNU kortare när jag duschat. Jag klarar inte av att ha för kort hår. Helt ärligt så är det bland det jobbigaste jag vet. Ni kan ju låtsas som att jag vore långhårig när vi ses så kanske jag känner mig lite bättre till mods.

Just hårproblem vet jag inte om de är så vanliga i sambo-utan-samboförhållanden men det var mest resten av min kväll jag syftade på. Jag har lagat mat för två (matlåda for the win), diskat och plockat i ordning efter mig, ätit jordgubbar, legat i soffan och gått och känt så att ytterdörren är låst. Är inte det vuxet så säg.

Men jag är fortfarande ledsen över det här med håret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0