come what may

Okej, nu är det så här va att idag har jag (läs; min samhällskunskapslärare) bestämt vad jag ska göra av mitt liv.

Låter inte det fantastiskt?

Allt är planerat och klart. Jag skippade tankarna på att börja plugga redan till hösten och har nu bestämt mig för att flytta tillbaks till Stockholm. Jag bestämde mig även för att skita i civilekonom- och affärsjuridikplanerna och satsa på det jag egentligen vill. Juristprogrammet. Hur som helst, jag vill inte flytta hem till familjen igen (no offence till dom, absolut inte men det känns lite som om man backar ett steg tillbaks) utan satsar därför på att kunna hitta en lägenhet på lämpligt ställe i huvudstaden. Sen hade jag tänkt fixa mig ett jobb också, så jag har råd att bo i lägenhet men det hinner jag nog lösa innan hösten. Hoppas jag. Sen är planen att jag jobbar hela hösten, skriver högskoleprovet för andra gången (ska skriva nu i april också) och gör allt jag kan för att få 1,5 så jag kommer in på juristprogrammet, jobbar kanske lite under våren och sen drar jag. Vart vet jag inte än men jag vill resa och se världen. Sen, om jag inte får 1,5 på provet i höst gör jag om det till våren och då ska jag bannemig se till att fixa det så jag kan börja plugga hösten 2011 och sen bli en framgångsrik jurist.

Då slapp man fundera på det mer, det var ju himla skönt.

Kommentarer
Postat av: julia

åh jag vill ocksååå på moneybrother! usch vad avis jag blir!! var ska ni se han?? puss!

2010-03-10 @ 17:31:18
URL: http://juliaalmen.blogg.se/
Postat av: matilda

Vilken underbar header du har Klara!!! Och jag tycker du ska köra hårt på dina egna drömmar :)

2010-03-10 @ 21:22:49
URL: http://mmmatilda.blogg.se/
Postat av: Anna

Fin plan klara! Men det ær inte helt pratiskt att binda upp sig på hyra på en lægenhet under tiden man ær ute och reser... Men det løser du sækert. Som sagt, vill du tjæna pengar har du en syster som eventuellt ær påvæg till oslo. Dela på en lægenhet (hyra)? :P

2010-03-10 @ 22:33:14
Postat av: Johanna

Jag tycker det låter helt underbart Klara:) Jag funderar också på stockholm faktiskt!

2010-03-10 @ 23:24:34
Postat av: erica

Ja, gud vad fin bild där uppe :) Den blev jag mycket glad av!

2010-03-11 @ 10:29:56
URL: http://eri.blogg.se/
Postat av: Klara

Julia: han spelade på Ritz, ett uteställe i Örebro. Sjukt bra var det!!



Matilda och Erica: Stort tack, vad glad jag blir!



Anna: Nej, jag vet. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det hela. Hoppas att Jonas flyttar och att Malin åker iväg så att jag kanske kan hyra den ett tag. Vore väl bra fint? Oslo vette tusan. Kanske vore nått!



puss på er allihop

2010-03-11 @ 15:31:59
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0