even the wrong words seem to rhyme

Snart onsdag igen. Jag vet inte hur det kommer sig men tiden bara rinner iväg. Imorrn är det muntligt prov på samhällen och sen Hoffmaestro. Sen är det i princip helg igen. Den bara kom sådär. Tyvärr har regnet öst ner hela dagen, annars hade jag nästan börjat tro att jag har sommarlov. Betygen sätts om en vecka och folk har mer eller mindre lagt av lite. Så även jag. Det är så mycket som ligger i luften och bubblar. Sjutton dagar till studenten och allt det här tar slut. Sjutton dagar fyllda av fest och roligheter. Jag måste anstränga mig för att stanna upp och andas lite mitt i det här för annars kommer det nog inte funka. Så många tankar, viljor, känslor. Så mycket att se fram emot och så många människor att hinna umgås med innan det är för sent. Det är tusen saker som ska hinnas med men ikväll gör jag just ingenting. Borde sova men tycker mer om att vara vaken. Min orkidé har börjat blomma igen förresten. Jag som trodde att den dog i somras och höll på att slänga den. Skam den som ger sig. Fina fina blomma. Ni ska få se när den fått lite fler blommor sen.

Ikväll lyssnar jag på den här låten, i den här listan. Njuter av hur fint det låter. Gitarren. Hans röst. Jag vet inte vad det är men killar som kan spela gitarr gör mig knäsvag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0