torsdag

Good morning sunshines.

Jag vaknade nyss upp i min stora säng efter tolv timmars djup sömn. Har sovit över tolv timmar varje natt nu sen jag blev sjuk så det är väl ett tecken på att något inte riktigt är som det ska när jag vanligtvis sover max nio. Sen har jag börjat drömma massa hemska drömmar också. Häromnatten drömde jag att pappa var försvunnen och troligtvis hade dött och inatt drömde jag att jag blev jagad av nått konstigt folk med gevär som siktade rakt på mig och jag var skiträdd. Jag hatar att man blir så rädd på riktigt när man drömmer och obehaget bara kryper i kroppen. Visst, det är ju himla skönt när man väl vaknar och inser att läget är under kontroll men jag hade gärna sluppit det där jobbiga på vägen.

Hur mår vi idag då? Jorasatteh, det är väl som igår ungefär. Ganska okej ändå. Jag har lite feber men inte så farligt, utslagen som nu sitter på fötterna sitter kvar och halsen ser lika förfärlig ut som den gjort de senaste dagarna. Jag inbillar mig dock att den kanske inte riktigt gör lika ont länge vilket vore bra fint efter nio dagars smärta. Annars så är jag mest trött och absolut inte hungrig eller sugen på mat, tyvärr. Jag vet mycket väl att man måste äta för att bli frisk men det är ju dötrist när allt man äter smakar skit pga halsen och gör ont av samma anledning samtidigt som jag blir illamående efteråt. Men men, ska nog försöka mig på en smoothie till frukost, borde vara både gott och bra för halsen. Sen tänkte jag ta och titta på The blind side som Agnes har sagt ska vara så himla bra. Och kanske plugga lite högskoleprov...

Vi hörs kompisar. Puss från sjukstugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0