tid

Tiden bara försvinner. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Kanske att jag skulle jobba, tjäna massa pengar och samtidigt träna lika mycket som tidigare och som grädde på moset ha tid över till annat. Riktigt så smörigt är det inte. Jag jobbar heltid nu och är skitglad för det, verkligen. MEN, jag måste inse att jag inte kan göra allting på samma gång OCH jag måste acceptera att jag inte orkar träna lika mycket som när jag bodde i Hallsberg och hade två lektioner om dagen att tänka på. Det är okej och ingenting jag borde hetsa upp mig över. Jag är ingen super-woman som har lust och ork till allting.

Allting rullar i alla fall på. Barnen är fortfarande gulliga och jag kommer mer och mer in i arbetet. Jag trivs på ett helt annat sätt än jag gjorde på sommarjobbet och vetskapen om att jag har minst fyra månaders jobb framför mig skrämmer mig inte alls. Förhoppningsvis är det något i stil med den känslan man känner när man blir stor och får jobba med det man vill och har utbildat sig till. Jag ser verkligen fram emot den tiden. Och sen ser jag fram emot själva pluggtiden också, dom åren verkar ju hur kul som helst. Och sen, ja sen ser jag verkligen fram emot att få barn och hela det köret också. Åh, jag är så nyfiken på vad livet har att erbjuda. Alla olika perioder har nog sin charm. Men nu, nu är jag 19,5 år gammal och jobbar som dagisfröken fram till jul. På fredag ska jag titta på Hoffmaestro och sen gå ut och dansa med mina finaste vänner. Kanske hitta ett par vackra ögon att drunka i. Vem vet? Det är minsann en ganska fin tid i livet det här med!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är nu vi börjat leva livet!

Blev sådär glad när jag läste bloggen idag :)

PUSS

2010-09-14 @ 09:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0