honey I'm home

Hörrni, jag är hemma igen! Allt har gått bra och jag mår helt okej. Ingen större fara med smärtan än så länge (knarkar både alvedon & voltaren så det kanske är därför) och överlag känns det bara himla skönt att det är gjort! Nu blir det troligtvis tio rätt jobbiga dagar hemma då jag bara ska ta det lugnt. Dom har förvarnat att det oftast är värst dag 4-7 efter operationen så vi får väl se. Har bunkrat upp med ett helt gäng filmer så det ska nog inte gå någon större nöd på mig. Kollade just på den första - Djävulen bär Prada - och är himla nöjd med valet. Kul fördriva-tiden-på-film. Next up blir nog Dirty Dancing, eller kanske hela första säsongen av Desperate Housewives?

När det gäller själva operationen var det väldigt smärtfritt. Jag var lite(ganska mycket) orolig för själva narkosen och det faktum att jag bara skulle somna och fullständigt låta kirurgen ta kontrollen över mig och min hals, men det var lugnt! Det sista jag minns är att jag fick lite lugnande som gjorde mig yr och sen en spruta som tuppade av mig helt. Jag minns att jag tänkte "nu borde jag somna" och sen vaknade jag en timme senare i ett helt annat rum.  Hade tydligen lyckats flytta till en annan säng efter operationen också (har inget minne av detta vilket är lite sjukt) så allt hade gått som dom planerat.

Nu ska jag nog ta mig en liten piggelin eller kanske försöka dricka ett glas blåbärssoppa. Varm och fast mat ska undvikas de närmsta dagarna. Och jag som redan börjar bli hungrig..



Vi hörs snart igen. Puss och kram från en sliten men ganska glad tjej

Kommentarer
Postat av: Agneta

Gud va Du är duktig!!!! Super hoppas nu att allt går lika bra med eftervården!! Stora kramar <3

2011-02-17 @ 21:05:01
Postat av: Elin

Annars har jag hört att den där Gudfardern är bra.... Eller How i met your mother ;)

2011-02-17 @ 21:58:49
URL: http://cajjsunk.blogg.se/
Postat av: Matilda

Eller two and a half men. Eller solsidan??

Grymt för för dig that its oveeeer! Hoppas på att det inte blir så smärtsamt..

2011-02-18 @ 09:40:12
URL: http://mmmatilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0