Året 2010. Del 3/3

Juli

I juli var det sommar i Sverige. På riktigt. Det var varmt och det var härligt. Det var Muskö, jordgubbar och fina vänner. Började månaden med familjen just ute på Muskö i några dagar och även om jag var lite anti innan så var det hur värt som helst. Malin kom och hälsade på en natt också och allt var bara sjukt somrigt och härligt. Vi tog båten och åt middagar ute på ensamma små öar och tog det obligatoriska morgondoppet varje dag innan frukost.



Efter Muskö bjöd jag och Malin hem vårat gamla klassgäng för en helg ute i Saltis. Mycket god mat, mycket skratt och lite för mycket Gröna Lund. En väldigt fin helg det också.



Sommaren fortsatte och det var fullt ös. Efter några dagar hemma packade jag väskan igen och tog tåget tillbaks till kära Hallsberg för lite mys innan O-ringen. Jag myste med Agnes och tjejerna, dreglade över Oskar Linnros i Örebro och åt glass i hamnen i Askersund. Efter det lilla pit-stopet (?) i mina gamla skoltrakter stack jag direkt till femdagars i öret. Och ja, den veckan var väl ungefär som vanligt. Det var inte alltid kul (ganska trassligt bitvis), det gick både upp och ner, det regnade alldeles för mycket, det blev mycket lek och prat med Agnes, häng på gröna gräsmattor och förväntningar inför sjätte. Sjätte blev absolut en rolig, men alldeles för kort kväll. Efter O-ringen tog vi den leriga bilen hem igen och juli tog slut.

Insåg nu när jag tittade tillbaks att jag knappt tog en enda bild på hela månaden. Vad hände? Hur såg det ut?

Augusti

Jag kan nog utnämna augusti till årets bästa månad. I och försig var maj och juni helt amazing med student och allt som hörde därtill så det kanske är lite att ta i egentligen, men augusti var i alla fall sjukt bra. Lätt årets topp tre!

Månaden började med att jag blev mer och mer förälskad i herr Linnros. Efter den där spelningen i Örebro var jag nog mer eller mindre fast. Sen åkte jag till morfar på västkusten med familjen några dagar och hade det skönt.
Firade morfar som fyllde år och härjade runt inne på Ullared.





Kom hem från morfar, packade om och tog tåget till Göteborg och Way Out West. Utan tvekan bästa resan det här året! Jag hängde med många av mina favorittjejer, träffade fina Liza, såg sjukt många bra spelningar, träffade och hängde en hel del med Jonas och Karin (som jag aldrig träffat innan, sånt är kul! det hade jag ju knappt gjort med Liza heller nu när jag tänker efter.), gick på OSKAR LINNROS, och bara njöt.





Vill ni ha lite mer ingående info om den fina trippen. Titta HÄR.

Jag kom hem från Göteborg och var helt high on life. Fick en jobbintervju samma vecka och sen ett vikariat fram till jul eftermiddagen efter mötet. Allt bara flöt på och det var sjukt härligt. Månaden började gå mot sitt slut och jag fick finbesök av Agnes över en långhelg för att gå på Popaganda. Också hur bra som helst!



Vi såg Robyn som var sjukt bra plus massa andra godbitar. Typ Hurts, Shout out louds, Familjen, Hot Chip och massa fler. Sen fikade vi på Muffinsfabriken i solen också. Så här efteråt kan jag nog utnämna den till årets finaste fika.



En perfekt avslutning på en jättefin sommar!

September

Efter knappt två veckor på jobbet tog jag ledigt en fredag och flög upp till Umeå. Upp till staden där jag blivit antagen till juristprogrammet men tackat nej, för att göra en helt annat sak. Springa SM i orientering. Jag hade inte direkt några förväntningar då träningsmängden minskat avsevärt under sommaren jämfört med tidigare månader. Jag sprang, tyckte terrängen var skithäftig och hade roligt med mina tjejer. Sen flög jag hem till vardagen igen.



Någon vecka därpå var jag med samma brudar som ovan och kollade på Hoffmaestro på Grönan. Kan vara det sjukaste och galnaste någonsin. Efter vad jag har hört så var det 18000 personer innanför grindarna den kvällen. (4000 som inte ens kom in..) Stämningen var där efter om man säger så. Häftigt!


Så här såg det ut:



























I september var det fortfarande ljust när jag gick till jobbet på morgnarna.



Jag fikade med mina finaste tjejer på Söder och åt sjukt god paj. Njöt lite av tillvaron helt enkelt.



Jag var ute en del också. Dansade med de jag tycker bäst om. En kväll började vi med middag i Malins lägenhet i stan innan vi hamnade på Debaser vid Medis där vi lyssnade lite på Ludwig Bell. Väldigt fin kväll.





Jag tyckte väldigt mycket om september 2010.

Oktober

Oktober började med Maskerad ute i Tullinge som fina Johanna hade fixat. Jag var Sandy i Grease kvällen till ära och var ganska nöjd med min outfit. Ellen var en sjukt bra hippie. Tyvärr gör inte photobooth oss alls till rättvisa..



Hur som helst en väldigt roligt kväll!

Sen blev det 25-manna, som gick över förväntan, och sen den sedvanliga 25-mannafesten. Som vanligt en rolig och tokig kväll. För övrigt sista kvällen jag såg Johanna innan hon åkte till Canada (jag har fortfarande dåligt samvete för att jag bara stack utan att säga hejdå).



Annars jobbade jag mest och det blev mer och mer höst utanför fönstret. Håkans nya skiva släpptes och efter mycket bökande lyckades jag till slut få ner den till datorn. Lärde mig att jag verkligen ska förbeställa nästa gång. Sen var det ju i oktober jag blev så jäkla sjuk också. Det som började med lite halsont blev bara värre och värre och har i princip förföljt mig sen dess. Körtelfeber trodde dom först, men icke. Sjukskriven från jobbet i drygt två veckor. Det visade sig vara halsfluss utan penicillin vilket i sig gjorde att jag aldrig blev riktigt bra och nu snart äntligen ska få operera bort halsmandlarna. Thank God for that.

En av alla dagarna hemma i sängen tyckte jag väldigt synd om mig själv. Då såg jag ut så här:


(tänkte lägga upp en bild på halsen när den var som värst, men jag besparar er den..)

Den 22a oktober kom den första snön. Fick en chock när jag drog upp persiennerna men kunde inte låta bli att le lite.



Förutom att tycka synd om mig själv lyssnade jag väldigt mycket på Håkans nya. När jag började bli lite mer frisk och kry åkte jag till stan en dag för att hänga med Martin och Karro. Avslutade månaden med att flyga ner till Köpenhamn (vi skulle till Lund med flyget blev inställt så vi blev ombokade) för att mysa några dagar med fina fina Carin. Sen att vi hann träffa Sara också var verkligen grädde på moset. Oerhört fint slut på en månad som var väldigt mycket upp och ner.



November

Årets näst sista månad började bra. En fredag efter jobbet hängde jag och Malin med Karro och Martin till Karros farfars vernissage. Vi var inte direkt beredda på hur fint allt skulle vara men det löste sig rätt bra och det hela blev en väldigt härlig kväll som avslutades med middag i Malins lya.

En solig söndag tog jag pendeln ut till Tullinge för att hänga med Elin. Vi hade picknick, tog massa höstiga bilder och hade det allmänt bra. Bestämde mig då för att inte nedervärdera söndagarna innan de ens varit (som jag så ofta gör..)





I november tittade jag alldeles för mycket på Paradise hotel också. Var nog nästan lite slavisk. Tittade inte i början vilket gjorde att jag hade missat 17 avsnitt som jag sjukt nog kollade ikapp på typ tre dagar.



Sen var jag ju och såg Håkan på Hovet med mamma och pappa en lördag där i mitten. Tyvärr kan jag inte visa er några bilder därifrån för på vägen hem var det några dumhuvuden som snodde min(mammas) kamera. Ni får helt enkelt föreställa er hur grymt det var. Precis lika jäkla bra som alltid! Längtar redan tills jag får se honom i vår igen.

En av månadens höjdpunkter var helt klart Järlas årsfest. Helt galen dag/kväll/natt. Vi var ett tappert gäng som dansade tills klockan var fyra och fönstrena täckta av dimma.




Spårat? Lite kanske.



Avslutade månaden med att göra det jag längtar efter typ elva av årets tolv månader. Jag bakade lussebullar! Dubbel sats dessutom och eftersom jag är den enda i familjen som äter så har jag nog så det räcker till nästa jul. Lucky me.



November var nog den månad då hösten kändes mest och den sedvanliga deppigheten dök upp lite mer än vanligt. Det blev mörkt och grått men som tur var så kom ju vintern ganska pang bom så det hann inte vara slaskhöst så himla länge vilket var ett fett stort plus. Helt okej månad ändå!

December


December var precis som varje år, en mysig månad med en härlig känsla i kroppen. Julstress (fast en bra sådan) och en förväntansfull nedräkning till julafton. Jag jobbade ända fram till och med den tjugotredje men det gjorde inte så mycket.

Jag och Malin började ,ånaden med att åka en helg till Göteborg för att hälsa på Lilian och Lovisa. En perfekt helg med två helt otroliga tjejer! December kunde inte börjat bättre.

En kall och solig söndag senare åkte jag med mamma, pappa och lillasyster till Utö för att äta julbord. Vilken julbord sen. Hade aldrig sett på maken så mycket mat!





Under sex dygn i mitten av månaden gick årets Musikhjälpen av stapeln och jag försökte titta/lyssna så mycket jag bara hann och kunde. Finare grej får man nog leta efter. När det bara var en dryg vecka kvar till julafton bröt helvetet loss i vårt lilla hus. Jag åkte på vinterkräksjukornas vinterkräksjuka. Låg helt däckad i två dagar och precis allt kom upp. Fy fan alltså. Och jag som avskyr att spy mer än någonting annat..det var en riktig pers om man säger så. Tur i oturen var att det "bara" var lillasyster som åkte på det sen och att hela gänget var friska och glada på dopparedagen.



Julafton kom och jag var glad. Fick sjukt mycket fina saker och var även väldigt nöjd med grejerna jag gav bort. Mina kära familjemedlemmar verkade bli glada! Överhuvudtaget en mycket fin julafton!





Den tjugofemte gick familjen en långpromenad i vintervädret. Sen gick jag och tjejerna ut på kvällen precis som resten av Stockholm vilket slutade med att jag och Malin hamnade på Max kl 01.30 efter att vi hade gett upp köandet. Bittert? Nja, inte så värst faktiskt. Vi hade ju varandra och var rätt nöjda med det.



Sen gick det några dagar, jag hade semester(!!), vi åkte lite skidor och njöt mest hela tiden. Sen kom nyårsafton som fick avslutade detta fina året. Jag var, som ni säkert vet, i Tullinge med ett glatt orienteringsgäng. Mina finaste vänner var där och även om det inte blev årets fest så var det ett ganska fint slut på 2010.







Så, nu sätter vi punkt för 2010. När jag tänker tillbaks på året som gick så inser jag att jag har haft det jäkligt kul i princip hela året. Inga större motgångar utan mest ett enda långt år av förväntningar och ovisshet. Men i positiv bemärkelse (mest i alla fall). När 2010 började hade jag absolut ingen aning om hur året skulle se ut efter studenten. Vart jag skulle bo, vad jag skulle göra, om jag skulle plugga. Nu vet jag vad som hände, vart jag tog vägen och jag är bara så himla nöjd. Nöjd med att jag hela den här tiden har lyssnat på mig själv och gjort det som känts rätt för mig. Jag vet att jag velat och klagat och bett om råd massvis med gånger men i slutändan har jag ändå gjort som magen sagt. Som jag velat. Det tror jag är det största och bästa jag kommer ta med mig från det gångna året. Allting löser sig. Jag kommer ta mig dit jag vill (vart det än är), jag behöver bara inte ha så bråttom på vägen.

En stor fet kram skickar jag till alla ni som hängt med hela den här tiden. Ni är grymma! Nu kickar vi igång 2011 på allvar och ser vart det leder. Only time will tell.

Kommentarer
Postat av: Malin.

Vad roligt det är att läsa, och se alla bilder!

Himla farligt också.. att fastna här, när jag igentligen borde göra mina fucking "hej-jag-går-på-lågstadiet-läxor" som jag får varje dag, suck!

Men det inte inte riktigt samma svårighetsgrad som på lågstadiet :P



Kul att tänka tillbaka på all du (vi) gjort.. känner mig iaf delaktig i det mesta :D



Puss på dig!

2011-01-13 @ 21:12:43
URL: http://liteommalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0