Overanalyzing

Vad är det egentligen med tjejer och överanalysering? Vem har berikat oss med denna underbara egenskap?

Ni vet, när man t.ex. inte kan skicka ett sms till någon Mr.X för att man inte vet om man ska skriva si eller så eller om man ska avsluta det hela med en puss, eller kanske göra det allra mest vågade: skriva både en puss & en smiley! Det är ju en hel djungel det där! Men tjejers överanalysering av sina egna texter är ju dock inte i närheten av de vi gör när vi fått något skickat till oss. Ni vet, man kan ägna timtal åt att fundera på om han är flirtig/glad/sur/dissig/ledsen osv osv...Allt detta genom att kolla om han skrev en gladgubbe, ett kort svar, ett svar utan frågor, en puss eller en kram. Håller ni inte med mig?

Det finns oändligt mycket att fundera på kan jag lova! Det knäppa är nog att det är sjukt vanligt att tjejer beteer sig på detta viset! Men varför? Varför kan inte vi också bara vara lite coola och skriva det vi känner & menar, utan krussiduller?

Jag, som ännu inte har något vettigt svar till detta, ska nog fortsätta analysera varför jag inte fått svar på ett sms jag skrev för säkert en timme sen. (Iochförsig var detta sms till en viss Ellen & hon brukar ju vara lite sådär på att svara) Oj oj oj...

Kommentarer
Postat av: Anonym

gå på känsla! killar vill ha din känsla! inte massa fejk!

2009-04-11 @ 20:42:59
Postat av: Anonym

så sjukt sant! vi tjejer tänker ALLDELES för mkt !

2009-04-11 @ 23:55:04
Postat av: Anna

Det är helt enkelt bättre att vara kille! Och just precis abropå det, spana in Johns blogginlägg från 1/4. Klockrent. Tyvärr.

2009-04-12 @ 15:54:44
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

Hoppas du får en härlig påskdag :)

allt väl?

2009-04-12 @ 15:56:44
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: John

Klara, nog för att vi killar alltid ska visa oss så maskulina och tuffa, men jag lovar att det är samma sak för många killar också, de vet jag av egen erfarenhet :) .. överanalysering är jobbigt ibland :P

puss min vän!

2009-04-13 @ 01:04:45
URL: http://denunderbarajohn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0