the time is now

Idag, den 11 november 2009, har jag bestämt mig för att uppskatta allt fint jag har i mitt liv. Nu uppskattar jag:

Min älskade familj - som jag träffar lite för sällan men som är så viktig, så viktig.

Hallsbergs orienteringsgymnasium - som gör att jag får möjligheten att bo och träna och leka med mina finaste vänner. Världens bästa idé om man är rastlös och inte tycker om att sitta ensam.

Ljuset - Minsta lilla solstråle så här års får mig att skratta av lycka. Dock är det lite för sällan det händer.

Musiken - Vad vore världen utan fin musik? Sen ska jag ju lära mig spela gitarr också. Det är kul!

Att gå sista året på gymnasiet - Jag längtar så till juni och studenten. Har fått för mig att livet börjar på riktigt först efter det. Någon som vet ifall detta stämmer?

Att vara skadefri - Är riktigt sugen på vinterträningen och se hur mycket jag kan pressa mig själv. Håll tummarna för att jag håller!

Att jag har börjat få fjärilar i magen - Världens bästa (och läskigaste) känsla! Jag ska verkligen ta vara på den!


Asha Ali - The time is now


Hörrni, nu skiter vi i att det är grått och kallt och njuter av allt det fina. Jag lovar att vi blir gladare av det allihop. Vi låtsas att det är juni, okej?



Kommentarer
Postat av: Karin

Jag tycker inte att livet började när jag tog studenten. Om det var någongång jag hade ett liv så var det just i trean på gymnasiet, det var då jag umgicks med mina vänner varje dag i skolan och på fester. Men efter studenten börjar ett annorlunda liv, man är fri att göra vad som helst i hela världen och det är skitkul och skitläskigt på samma gång. Det beror på vilket humör man är på den dagen. Har du några planer? :) (No pressure! Det är en sjukt jobbig fråga ibland, och jag vill inte ge dig framtidsångest) Tack för hjälpen med de små youtubeklippen förresten, tror jag glömde skriva och tacka! Tack! Puss!

2009-11-12 @ 10:02:02
URL: http://karinbarin.blogg.se/
Postat av: Klara

Det är säkert sant det också. Jag får nog inte glömma att uppskatta den tid som är nu. När allt finns inom räckhåll och man får sina dagar planerade utan att behöva bry sig själv. Man blir nog lite bekväm bara. Jag är sugen på att se vad som händer sen liksom. Men som du säger är det säkert läskigt och tråkigt ibland också. Haha, det är lugnt! Jag har inga klara planer men jag är sugen på att jobba och sen komma iväg nånstans och resa. Kanske jobba i Barcelona ett tag och plugga på spanskan. Vi får se vad som händer! :) Ha en trevlig helg hörru! Puss!

2009-11-13 @ 14:01:46
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0