Året 2010. Del 1.

Januari

År 2010 firades in tillsammans med Malin, Fredrik och ett helt gäng med glada orienterare hemma hos Gustav i Örebro. Sjukt god mat och trevligt sällskap! Det nya året kunde inte börjat bättre.



Januari rullade på med en hel del plugg och massa snö (=massa längdskidåkning). Såg Avatar och blev helt till mig. Så otroligt häftig film! Sen var det ju P3 Guld förstås som precis som vanligt innehöll massa bra musik. Årets bästa framträdande var utan tvekan detta:



Januari var en fin månad som slutade med utgång med gamla Hallsbergstjejerna & killarna i Örebro. En konstig kväll på många sätt.



Februari

Februari kom och med den återupptogs kontakten med en viss Mr som aldrig tycks försvinna ur hjärnan. Jag var glad och det mesta rullade på. Den tolfte februari fick jag och Lovisa besök i Hallsberg av ett gäng Linköpingskillar som, precis som vi, var sugna på att se Maskinen på Frimis. Och det var precis lika bra drag som på München Hoben sommaren -09. Natten slutade med OS-invigning klockan fyra och sen ännu lite mer förvirring/fjärilslika saker i magen. Fin kväll.

Fick tips om den här låten som jag senare lyssnade mycket på under våren:


Joel Alme - Always on my mind

Resten av månaden satt jag som klistrad framför OS och förundrades över hur otroligt duktiga svenskarna var. Och när Per Elofsson började gråta efter herrarnas stafett, ni såg väl det? Herregud, jag smälte. Antagligen ett av de OS jag i framtiden sent kommer glömma.

Sen är ju februari en vintermånad också och vilken vintermånad sen! Så här såg det utanför mitt fönster en morgon:



I slutet av februari hade jag sportlov och var hemma i Älta en vecka. En solig vecka som bestod av mycket skidåkning, mys med fina vänner och utgång. Träffade av en slump Emmy och Elise mitt ute i Stockholmsnatten sista fredagen och kunde inte varit gladare. Vi stod i toakö med Bobby och skrattade oss igenom hela kvällen.

Mars

Mars kom och jag fyllde nitton år. Känns som en rätt meningslös ålder egentligen men det är ju alltid roligt när det finns saker att fira! Eftersom jag befann mig i Hallsberg hela födelsedagen blev det inte riktigt som vanligt, men oj så bra det blev ändå. Mina söta vänner Elin och Carin bjöd på marängswiss och paket en våning ner och överlag var det en himla fin födelsedag.

Av Ellen fick jag det här fina väggordet som passade så bra. Bara det faktum att hon helt random väntade på mig vid centralen innan jag tog tåget till Hallsberg bara för att lämna över paketet gjorde mig helt varm i hjärtat.



I mars kom solen tillbaks till Sverige igen, efter en alldeles för lång frånvaro. Jag var så glad och gick ofta ut på långa promenader och pratade om viktiga (och mindre viktiga) saker med Lovisa. Hon är nog min bästa promenadkompis.





Förutom om att vara lycklig över att se solen fanns det mycket annat som gjorde mig glad i mars. Jag gick modevisning för Agnes egna, sjukt fina kollektion



...jag var och såg Moneybrother i Örebro



och jag var på något som skulle likna ett barmarksläger i Ungern.



Avslutade månaden med tentafest med ett gäng orienterare hemma hos Anders Carlsson. Mycket folk på liten yta och en ganska förvirrad känsla i magen.



Mars var, precis som alltid, den månaden då allting börjar ljusna. Man känner att det finns hopp om att våren faktiskt kommer dyka upp vilket gör allting tusen gånger lättare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0