svensk sommar

Fjärde juli idag. Solen värmer som den bara gör vid den här tidpunkten på året. Jag ligger ute på altanen och smälter (svettas ihjäl). Njuter, trots att jag egentligen hade velat ligga på en klippa vid havet någonstans. Men man kan inte få allt och idag duger baksidan mer än väl. Jag lyssnar än en gång på Oskar Linnros nya skiva. Varvar med Robyns. Mmmm vad fint det låter i öronen. Försöker bli av med bonnabrännan. Tog små framsteg igår hos Karro så med lite tur kanske jag kan ha på mig något annat än brottarlinnen i veckan utan att skämmas.

Igår var jag hos Karro med Johanna och Elin på dagen. Lyllos fröken Ohlsson hade pool så vi mådde ganska bra där borta. Senare mot kvällen styrde vi överraskningsfest hemma hos Johanna för bröderna Kärrström som fyllde 20. Helt spontant och väldigt lyckat. Jag som bara hade tänkt sola lite med tjejerna hade ingenting party med mig alls men med lite hjälp från Johannas garderob fick jag på mig en klänning(!!) och var fit for fight. Jag har insett att jag gillar sånt mer och mer. Kanske inte klänningsbiten(även om jag börjar lära mig) men när saker och ting bara blir. Inte planerat in i minsta detalj men ändå så himla lyckat. Mer sånt. Och gärna fler ljumna nätter som ger känslan av att vara i ett fjärran land. Även fast jag just nu inte skulle vilja vara någon annanstans än i fina, vacka sommarsverige.

Kommentarer
Postat av: alexandra

Fin blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2010-07-06 @ 23:48:03
URL: http://kisskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0