utomordentligt bra tisdag

Började dagen med mysig sovmorgon och besked om att jag fick sommarjobbet(!!). Så himla glad tjej. Vecka 24-31 kommer jag alltså vara en hard working woman och det känns så jäkla bra. En liten sten som släpptes från bröstet. Med lycka i magen och sol i ögonen cyklade jag sen iväg till en intressant föreläsning om demokratiseringsprocesser. Tycker att det är kul och lärorikt och inser alltmer att jag nog är en statsvetare och inte en nationalekonom, vilket kan vara bra att veta eftersom vi ska välja inriktning till nästa vår. Jag tycker om när jag lär mig FÖRSTÅ varför saker och ting ser ut som de gör i PRAKTIKEN, inte som siffror på ett papper med grafer och uträkningar. Älskar att lära mig nya spännande saker.

Det som var mest fantastiskt idag, förutom jobbeskedet, var att jag blev klippt, HELT GRATIS, i skolan. Det är nämligen en stor fest nästa vecka och dom som arrangerar den har feta sponsorer, där ibland Wella. Helt plötsligt fanns det därför ett helt gäng frisörer redo för klippning mitt i skolan. Bara att ställa sig i kö och va' glad. Jag som sa senast igår att jag är världens fegaste när det kommer till frisörer och alltid går till samma, tyckte hela grejen var så himla kul så jag bara gjorde det. (med lite pushning från Thea) Och blev asnöjd! Gratis är gott som man brukar säga. (Fett plus med att plugga på universitetet - man får alltid massa roliga gratisgrejjer)

Nu sitter jag i soffan. Har tränat, ätit gott och tänkte ta mig en kopp te. Som sagt, ibland är det dumt att klaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0