10-mila & annat

Godmorgon alla glada!

Idag är det måndag igen. Ny vecka, nya tag som man säger. Jag började min vecka med att ta mig en rejäl sovmorgon till kl 12 och skippa den extrainsatta lektionen i fysik vi skulle haft 9.30. Inte det smartaste men det var verkligen behövligt. Jag sov nästan 11 timmar inatt jämfört med gårdagsnattens kanske 3.

I helgen, lördag - söndag, var det i alla fall 10-mila. Familjen åkte ut Rosenbergs slott vid 12-tiden i lördags där det var dags för tävling. Jag sprang första sträckan i Järlas damlag nummer 2. 6,7 km. Jag var riktigt nervös när jag stod på startlinjen tillsammans med 368 andra tjejer. Startskotten pangade och alla sprang iväg som gnuer. Jag med, vilket resulterade att jag verkligen dog när det var fem kontroller kvar. Inte så kul, jag började bomma, och var inte alls bra placerad när jag äntligen kom i mål. Höften gjorde ont också, dock tänkte jag inte så mkt på det när jag sprang men efteråt gjorde det bajsont. Inte bra. Efter att jag sprungit gick jag mest runt och pratade med folk, kollade lite i intersport tältet, var med Niklas tills han gick och la sig, kollade på herrstarten kl 22, sov i en brassestol i Järlas värmetält i 3 timmar, vaknade, letade efter Niklas, hittade Niklas, gick runt, var trött och kall, sov med Niklas på tältgolvet i en timme, kollade på målgången, gick runt, sa hejdå till Niklas, väntade på att få åka hem.

Det var som vanligt med andra ord. :) Niklas fick klockan 20 i lördags kväll reda på att han skulle springa långa natten, 16,5 km istället för sista sträckan. Jag blev lite orolig för att han skulle bli ensam ute i skogen och inte hitta tillbaka men det hade jag inte behövt. Han gick jättebra och hade 1h och 45 min, bara 15 min sämre än den allra bästa H21an. Heja Niklas! :)

Idag ska jag bara ha tre lektioner, samhälle, engelska och svenska. Sen är det dags för träning, antingen sprintträning eller styrka ikväll. Jag tror jag kör sprinten & hoppas på att kroppen håller. Benhinnorna känns faktiskt rätt bra efter helgen så de är nog på rätt väg och idag har jag inte ont i höften. :) Vi får se vad jag hittar på.

Nu ska jag i alla fall göra i ordning mig för att gå till skolan om en timme.Ha en skön måndag allihopa!

// Klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0