ons-mån

Hej!

Nu är det måndagkväll & jag har nyss ätit lite mat. Tänkte jag skulle uppdatera lite om vad jag har haft för mig de senaste dagarna:

I onsdags bar det iväg till den lilla staden Mariestad. Valborg som det var firades här i Hallsberg med att det, samtidigt som jag och Malin skulle åka, passerade över 1000 motorcyklar på den lilla vägen där vi skulle bli upphämtade. Himla konstiga tradtioner de har i denna hålan tänkte vi samtidigt som det var lite kul. :) Vi kom iaf till Mariestad på kvällen, åt på en restaurang inne i byn & sen gjorde jag bort mig ordentligt inne på ICA men det är en annan historia.

I torsdags sprang vi sprint-SM. Jag är nöjd med en 20e plats i kvalet dryga 2 min efter Helena Karlsson. Med tanke på min form för tillfället kunde jag inte gjort så mycket mer än så. :) Niklas gick till final och var riktigt duktig! Jag bekantade mig även lite med självaste Tant Mutti / Carl Magnusson, som för övrigt berättade att han i smyg läser min blogg, hoho på den! :) Efter tävlingen åkte vi upp till Krylbo, Avesta där vi sov över på ett vandrarhem.

I fredags var vi lediga från tävlingar så Malins käre far hade bokat in alla järlas ungdomar + ledare + Tommy Batz på en guidad tur i Salas silvergruvor. Dock var det inte så många som var så sugna på detta på torsdagskvällen när vi fick reda på att det var frukost kl 08.00 men efter lite mutningar följde vi med. Peter blev dock dryga 1000 kr och varsin glass/fika  till oss fattigare på kuppen då han lovade att betala allas inträden. Men det var det nog värt! Det var rätt kul där nere faktiskt. På kvällen hade Karl Tiselius ifrån Göteborg ordnat en microorientering runt huset där vi bodde. Han hade lagt ned en himla massa jobb och det blev riktigt coolt tillslut. Jag agerade hejarklack medan några stollar från klubben var ute i dryga kvarten på typ 300 m...;)

I lördags var det tävling i Avesta. Dåligt gick det och tråkigt var det. Annars gjorde vi inte så mycket mer den dagen, åkte och köpte glass och sen tillbaks till vandrarhemmet.

I söndags var det sprint på G. Jag startade näst först av alla på hela tävlingen, 10:01. När det var tre minuter till start insåg jag att jag var askissenödig men det var bara att springa på. Förutom att jag blev jagad av en galen, läskig hund på väg från 4an och sprang helt fel och för övrigt var helt virrig hela banan ska jag inte klaga. Fy!
Jag och Malin åkte med sen med Skånes buss ner till Örebro.  Himla trevligt folk de där skåningarna! ;)

Jag är en "trött snubbe", som Ellen skulle sagt, efter denna helg, orkade ingenting idag på träningen, men det var himla kul och jag träffade massa glatt folk så som Ida Östberg, Ellen & Linnea, Niklas, Järlakillarna + Tommy, Tant Mutti, Johanna & Karro och gänget, skånefolket och Svante som jag fick låna den snygga hatten av. Jag lovar att ta väl hand om den tills på lördag! ;)

Nu blir det till att tagga till för matte-B provet på torsdag och boka lite tåg för helgerna framöver. Ha en sjyssht kväll allesammans. Puss!

Kommentarer
Postat av: ida

heeeeeeeeej klara! mohaha :P nu har jag börjat läsa din blogg bara så att du vet :P:P Tänkte bara meddela att "snygghuvvet" du vet :P Är nykterist, haha :P asså kan det bli bättre?! NEJ! :P hahaha :P aja... Hoppas att du har det super bruden! Massvis med kramar

2008-05-05 @ 20:48:55
Postat av: Johanna

JAA! jag är omnämd i din blogg, vilken lyckost jag är:)
ps. jag smygläser också din blogg!

2008-05-05 @ 20:49:19
Postat av: kristensson

thihi, jag brukar också smygläsa din blogg Klara :) intressant att få reda på vad roligt folk hittar på om dagarna :D nähepp nu är det läggdags för mig. lycka till på matte b nationella på torsdag :)

2008-05-05 @ 22:28:26
Postat av: Klara

wihu, alla smygläser min blogg! :P :) Tack så mycket Johan, jag ska göra vad jag kan. Och puss på er Ida och Johanna!

2008-05-06 @ 21:56:17
URL: http://livetenligtklara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0