11 mars

Idag, för exakt ett år sedan, dog min älskade farfar. För 365 dagar sen. Om någon frågade mig kunde jag lika gärna ha svarat att det var för några veckor sedan. Jag minns det som om det vore igår. Det är konstigt det där, hur hjärnan ibland har en sådan förmåga att memorera och komma ihåg händelser som hänt för länge sedan, bättre än något som hänt nyligen. Jag kan berätta i detalj vad jag gjorde på eftermiddagen och kvällen den 11 mars förra året. Hur jag mådde, vad jag tänkte, vilka jag pratade med. Det är mer än vad jag kan svara på angående någon dag förra veckan. Men förhoppningvis så fungerar hjärnan så att den memorerar och lagrar sådant som har betytt och påverkat oss mycket, mer än den gör med någon vanlig vardagshändelse.

Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag aldrig kommer få träffa min farfar igen. Men livet har sin gång & det är något jag måste lära mig att acceptera.


min älskade farfar & farmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0