whiskey in the jar




Solen håller just på att gå ned i Hallsberg och jag pluggar ihjäl mig på körkortsteorin (vilket förhoppningsvis kommer ge resultat). Spanskakursprovet är avklarat & en sten har lyfts från mitt bröst. Skönt.

För att liva upp pluggstämningen tänkte jag ge er en låt. Antagligen den bästa låt jag vet. Den går bara inte att tröttna på. När jag var liten och åkte långa bilresor med pappa så satte han alltid på något av sina inspelade rockkasettband. Det var Led Zeppelin, Black Sabbath, Deep Purple o.s.v. Ni förstår ungefär musiksmaken. Hur som helst, på ett av dessa band fanns denna låten, och varje gång den sattes igång blev jag lika glad. Jag minns inte hur liten jag var men på något vis så var jag på tok för handlingsfattig för att fråga pappa vad låten hette så det tog lång, lång tid innan jag fick tag på denpå egen hand. Men här är den. Lyssna bara, förhoppningsvis känner ni igen den och blir lika glada i magen som jag blir.

/ Klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0