there's something in your eyes, is everything allright?

Ikväll är jag lite arg på mig själv. Arg för att jag aldrig bara kan slappna av och se allt det fina jag har i livet. Arg för att jag aldrig känner mig helt nöjd med det jag presterar. Jag vill så mycket hela tiden och blir frustrerad när det inte går precis som jag har tänkt. Det finns så många människor jag vill lära känna, så många platser jag vill besöka. Problemet är bara att jag gärna skulle vilja hinna med allting på en gång, gärna så fort som möjligt. Tyvärr funkar det inte så och resultatet blir att jag blir stressad och orolig. Ingen bra grej. Jag måste lära mig att bara vara ibland. Tänka att saker och ting kommer lösa sig så småningom och att det inte är någon idé att stressa upp sig i onödan. Jag är nämligen expert på att göra så. (ni som upplevt detta: jag ber om ursäkt, jag bara blir sån ibland) Jag känner nog ingen som är bättre än mig på det. Ibland tycker jag att jag skärper mig och tar det lite lugnt. Kanske läser en bok eller tar en kopp te, men sen är jag igång igen. Och nu är det höst. Jag tycker inte alls om hösten, så därför försöker jag göra om möjligt mer saker än vanligt för att inte bli fast i det grå och dystra som hösten ofta framkallar. Den här hösten har jag till exempel fått för mig att jag ska lära mig spela gitarr. Det funkar på sätt och vis, tills mitt tålamod tryter när jag inte kan allt flytande efter några minuters plinkande. Då blir jag otålig och irriterad igen.

Det jag är mest rädd för är att fastna i brustna hjärtans höst-träsket, det lockar inte det alls. Jag hoppas inte det blir så.

Hur som helst. Nyss fick jag en känsla av att morgondagen kommer bli en riktigt fin dag. Jag hoppas min magkänsla har rätt, så nu ska jag nog försöka sova så får jag se imorrn om jag hade rätt. Och till alla er jag tycker så mycket om, ni är guld värda! Ta hand om er och sov så gott.

Kommentarer
Postat av: elen

ååh den där låten är bra, har du fått den från mig?:)

2009-10-15 @ 16:21:22
Postat av: Klara

ja, den är fin! Nejdu, i det här fallet kan du minsann inte ta åt dig all äran min vän ;)

2009-10-15 @ 17:59:28
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0