vy från ett luftslott

Så blev det fredag även denna veckan. Jag sitter ensam i mitt hus och jag fryser. Mycket. Mamma, pappa och lillasyster är på landet så dom träffar jag inte på några dagar och storasyster, ja hon är forfarande i Norge. Anna, när kommer du hem egentligen?

Ikväll har jag tittat på Idol, ätit pasta carbonara och godis (tack pappa!) och lyssnat på livesändningen från natt-sm. Jag är verkligen inte avundsjuk på mina vänner som har sprungit runt nere i Smålands skogar inatt även om det är kul att se att flera av dom verkar ha gjort bra lopp. Congratz! Nu dricker jag vaniljte, jag som inte ens tycker om vaniljte, bara för att det kändes lite mysigt och varmt. Jag tror faktiskt det funkar. Kan vara placeboeffekten som spökar också. Samma sak.

Jag borde sova snart. Den här dagen har bara känts konstig och kall. Jag blev knappt glad när jag gick hem från skolan efter min sista (&första) lektion och insåg att jag nu har höstlov. Det kändes bara grått, grått & grått. Glömde jag säga att det var kallt med? Det fanns åtminstone en sak som jag trodde skulle göra min dag idag lite finare och det var att jag äntligen skulle få gå och hämta ut min ring (mormors ring) som jag lämnade in för typ tre veckor sen. Men tror ni den satans tanten var klar eller?! Nej. Hon hade inte ens börjat när jag kom in klockan tolv. Tre veckors väntan och hon hade inte ens börjat! Under all kritik. Jag gick besviken och lite arg hem igen med förhoppningarna att hon skulle vara klar till halv två (hon sa det..) Tror ni hon var klar då? Inte riktigt va. Jag blev rejält irriterad och nu kommer jag bli tvungen att skjuta henne om ringen inte finns på posten här i Stockholm på måndag, SENAST tisdag. Så det så. 650 spänn ska hon ha för kalaset. Hoppas hon gör det jävligt bra.

Jag ber om ursäkt för mina bittra miner. Imorrn ska jag och Martin på Muse så det är i alla fall en dag som inte kan bli annat än bra. Jag ska ladda kameran och ta grymma bilder från Hovet. Ha en fin fredagsnatt. Kram och gonatt.

p.s Ni som undrar om bion igår var bra. Det var den! Men hemsk. Se den, bums! d.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0