en annan typ av missbruk

Jag har kommit på en ganska konstig egenskap jag har. Jag tjatar ut allt jag tycker om. Det spelar ingen roll vad det handlar om, hittar jag någonting som jag gillar på nåt vis så använder jag/äter jag/har på mig detta tills jag tröttnar på det. Man skulle kunna säga att jag missbrukar produkten i fråga. För några veckor sedan hittade jag till exempel ett nytt bröd nere på ICA som jag tyckte var väldigt gott. Tror ni inte jag har ätit det brödet varenda morgon sen dess? Jojjomen. Och snart kommer jag tröttna och börja leta efter någon ny sort. Det vet jag. Eller som med pålägg, just nu är jag beroende av salami, om några veckor antagligen av någonting annat. Man skulle kunna säga att jag är en periodare. Jag gör allt ett tag, men bara tills jag tröttnat. Nya skor, en bra låt, en speciell schampoosort..YOU NAME IT. Allt.

Jag menar, det hade ju varit lite mer lagom om man tänkte "Wow, vilka goda mackor! Dom här kan jag köpa någon gång ibland. Eller wow, vilken bra låt. Den ska jag inte lyssna på dygnet runt i tre veckor och sen aldrig mer vilja höra." Fattar ni poängen?

Finns det hjälp för sånt här? Jag är nämligen rädd att jag kommer ha tjatat ut i princip allt innan jag är 40. Och det känns ju lite trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0