you shook me all night long

Ikväll känner jag mig lite tom. Tom och kanske en aning ensam. Egentligen utan anledning men jag antar att det är sånt som händer ibland. Ni förstår nog hur jag menar. Jag har nästan läst klart "Män som hatar kvinnor" och det är nog en av anledningarna till att jag känner som jag gör. Vilken bok! Ni vet när man blir sådär fastnaglad som man bara kan bli när man läser något riktigt bra? Så har jag varit nu ett tag. Och jag har varit jätterädd, irriterad och lite sur under tiden. Sur var jag mest för att jag inte har något tålamod och ville få reda på allting med en gång. Hur som helst, sen tar allting bara slut. Jag menar, det är ju trots allt bara en bok. Men den lämnar så många avtryck på något vis. Jag var helt skärrad där ett tag när jag läste för allt var så hemskt och läskigt. Och sen bara finito och tillbaks till verkligheten. Som så mycket annat här i världen. Något tar slut men allting fortsätter sin stilla gång.

Konstigt egentligen hur saker och ting påverkar oss på olika sätt.

Hur som helst borde jag i alla fall inte känna mig ensam ikväll för många av mina finaste vänner finns inom en radie på typ 20 meter och de andra jag bryr mig om som bor på annat håll hör också av sig. Så egentligen, vad har jag att klaga på ikväll? Inte så mycket. Förutom att jag önskade att det fanns någon som kunde komma och hålla om mig litegrann. Men det kanske det finns någonstans men kanske inte just här, just ikväll. Den som väntar på något gott...

Nu ska jag lägga ifrån mig boken och de sista 40 olästa sidorna och försöka sova. Imorrn väntar hajk med Idrott&HälsaB-gruppen vilket innebär jag, Carin & typ 70 killar. Eller det kanske är två tjejer till förutom oss, men ni förstår poängen. Det kan nog bli kul. Sov gott mina vänner!


Kommentarer
Postat av: john så klart

den boken är helt jävla insane.. så jävla bra:D

men du har ju två delar kvar vänner, du behöver inte få ångest än.

men måste varna dig sen när du läst ut alla tre kommer du ha ruggig ångest:p haha

puss

2009-09-07 @ 23:34:28
URL: http://teekarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0