babysitter

Hej mina vänner.

Jag sitter barnvakt just nu hos två små killar. Dom kollar på Amigo (ni vet det där skitjobbiga barnprogrammet?) så jag passar på att vila lite. Har varit hos mamma på sjukhuset och hälsat på idag. Hon opererade knät i torsdags och måste ligga kvar tills imorrn. Jag tycker synd om henne. Jag hade med mig kaffe och fika vilket jag hoppas jag gjorde hennes eftermiddag lite roligare i alla fall. Jag själv är riktigt förkyld idag. Jag förstår verkligen inte vad som har hänt med mitt immunförsvar den senaste tiden?! Så sjuk som jag varit hela mars och slutet på februari har jag inte varit på jag vet inte hur länge. Det ställer till det lite för den så kallade elitsatsning som jag försöker bedriva. Men allt har väl sin tid som man säger så jag blir väl hel och frisk så småningom jag med.

Vet ni en rolig grej? Föräldrarna till killarna jag sitter barnvakt åt kommer från Brasilien och Irland. Ni förstår säkert vad det innebär? Just det. Dom pratar portugisiska med sin mamma, engelska med sin pappa och svenska med mig. Kan ni tänka er vilken lyx? Två små killar som båda är under fem år och redan kan tre språk. Jag är SÅ avundsjuk. För mig blir därför dom här barnvaktstimmarna rena språklektionerna. Jag läser böcker på engelska och lär mig räkna på portugisiska. Rätt sjyssht ändå. Typ som att få betalt för att gå i skolan. Fast inte riktigt lika ansträngande.

Mår ni bra idag? Hoppas det!


hittade en gammal bild från när vi var i Italien för två år sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0