crowdy

Vet ni en sak? Jag blir lika förvånad varje gång jag kommer till Stockholm från en vecka i Hallsberg. Det är så himla mycket folk här! Det blir lite av en kulturkrock på nått vis. Att komma från en stad där man inte ser en människa på gatan efter klockan nio till detta. Inte konstigt man blir lite småstressad på vägen till tunnelbanan. Men där någonstans, mellan perrong nitton och tunnelbanan mot Farsta strand sker någon slags förvanling. Jag blir den där hårdhudade storstadsmänniskan som vässar armbågarna för att komma fram och blir irriterad när folk går "på fel sida" i tunnelbanegången. Konstigt att det kan skilja så mycket på två städer tjugo mil ifrån varandra.

Sen finns det ju dom som har det värre. Och framförallt, trängre. Herregud.




Hoppas ni får en fin fredagskväll! Puss.

Kommentarer
Postat av: Sara

svar: härligt! jag läser din också ska du veta! :D

2010-03-27 @ 14:55:21
URL: http://juliasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0