höga toppar & djupa dalar

Jag ber om ursäkt för att jag är så tokig hörrni. Det är ingen riktig ordning på saker och ting nuförtiden och ena stunden är jag jätteglad ser fram emot allt som kommer medan jag andra studenten ligger på golvet och skriker för att jag inte orkar mer. Alldeles nyss trodde jag att jag hade gjort någonting som jag aldrig hade förlåtit mig själv för. Jag hittade inte mormors ring. I torsdags när vi åkte till Lilian kom jag på att jag inte visste var den var men tänkte att den säkert låg här hemma någonstans. Men ni ska veta att jag letade. Och letade. I varenda jacka, varenda låda, varenda liten väska och byxa. Den var verkligen ingenstans och jag höll helt seriöst på att få panik. När jag för sjuttioelfte gången gick ut i hallen och letade i alla jackorna kom jag på att jag glömt kolla i liftkortsfacket på vinterjackan. Och tror ni inte den låg där?! Alltså, sjukaste stället att lägga den på egentligen men nu blev jag bara glad. Jag lovar och svär att jag aldrig ska behandla ringen på det viset igen. Både för den och för min egen skull. Usch, det var några mycket hemska minuter.

Dagarna hos Lilian i Göteborg var i alla fall helt underbara. Våren hade kommit betydligt längre än här och det var blommor överallt. Solen sken och man kunde gå i bara tröja utan att förfrysa. Vi var på massa fina ställen, fikade massa god fika, shoppade för alldeles för många hundralappar, åt grymma pannkakor hemma hos Maria igår och dansade loss på Trädgårn.

Göteborg, jag kommer garanterat tillbaka. Om inte innan så i alla fall den 12-14 augusti.

Nu blir det bildregn. Ni får blunda om ni vill.


Långedrag













Pusspusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0