vemod

Nu är jag hemma igen. Eller ja, jag är tillbaks i Hallsberg åtminstone. Vet inte riktigt vad som är hemma just nu. Har inte varit hemhemma hos mamma och pappa på för många veckor samtidigt som jag mest reser runt och knappt är här heller. Men det heter väl att hemma är där man har människor som man tycker om runt omkring sig? I så fall så är jag nog hemma nu. Och i helgen. Och hos mamma och pappa. Förhoppningsvis hinner jag träffa dom i mellan onsdag-fredag innan jag drar till Danmark över helgen. Vore mysigt.

Om fyra veckor idag har jag min studentmottagning. För fyra veckor sen var jag hemma hos Carin i Finspång. Det var inte alls länge sen. Jag vet inte om jag är glad eller ledsen för att jag ska lämna det här stället så snart. Både och. Mest vemodigt tror jag. Jag vet inte vad som händer sen och det stör mig lite. Det där som ska vara så spännande, att inte veta vad man kommer hamna, jag tycker inte om den känslan. Hatar att inte veta vart jag har saker och ting. Sen gillar jag inte riktigt tanken på att många av de människor jag ser varenda dag nuförtiden, kommer jag kanske aldrig mer träffa. Eller i alla fall inte ha någon vidare kontakt med.

Att människor bara kommer och går sådär, det skrämmer mig lite.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej vemod, samma sak här..

2010-05-17 @ 13:12:41
URL: http://diesofia.blogg.se/
Postat av: agnes

jag kommer vara en pendlare mellan hallsberg och stockholm till hösten bara för att få träffa dig klara!

2010-05-17 @ 14:16:24
Postat av: Klara

Agnes, du är för söt. Du är välkommen när som helst!!

2010-05-17 @ 23:19:24
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0