beslut



Idag tror jag att jag bestämde mig för att inte börja plugga till våren. Kanske inte ens plugga till jurist överhuvudtaget. Jag har funderat så himla mycket den senaste tiden och ju mer jag tänker, desto mer känns det som att juridik är lite för stelt för min del. Att man måste vara så himla objektiv hela tiden och hämta allt man säger från lagboken. Som det känns nu vill jag försöka hitta någonting att plugga/jobba med där jag får vara mer engagerad och där allting inte är så strikt. Jag kan absolut ha fel men jag har i alla fall uppfattat det som att det är många som stressar ihjäl sig under pluggtiden för att sen jobba typ 60 timmar i veckan (iof med en fet lön) och liksom leva med jobbet. Jag tror inte jag vill göra det. Jag vill ha ett sjukt intressant jobb där jag får vara mig själv och inte hålla tillbaka den jag är och det jag står för. Förhoppningsvis finns det ett sådant någonstans där ute. Tills jag hittar det kommer jag alltså, som det ser ut nu, vara kvar på förskolan där jag jobbar (iaf till sista februari) vilket bara känns himla roligt. Jag hade inte velat lämna dom små liven redan om en månad. I magen känns det i alla fall som att det är rätt beslut och den brukar inte ha fel, det har jag allt lärt mig.

Kommentarer
Postat av: Karin

Det beslutet låter väldigt klokt! Och om du ändrar dig ang. att bli jurist så är det bara att hoppa på det senare :) Ta hand om dig och bli inte knäpp av alla beslut som måste tas i vår ålder!

2010-11-24 @ 08:52:25
Postat av: Martin

Lärare! Du får vara dig själv, träffa massa härliga människor hela dagarna och varje dag är en ny utmaning med nya saker som händer! Why not ? ;)

2010-11-24 @ 20:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0