körtelfeberyran har talat.

Tänker ni nån gång på att livet förändras så himla mycket hela tiden? Det spelar egentligen ingen roll om man har massa planer och förhoppningar osv osv för det kommer alltid saker i vägen som ändrar på allt det där man trodde skulle ske. Jag menar inte att det är något negativt, absolut inte, bara det att allting alltid ändras. Det är lite läskigt när man tänker efter att man planerar och funderar över vad man ska göra ikväll, nästa vecka eller om några år när det med största sannorlikhet kommer komma saker som gör att det inte blir precis sådär som man tänkt sig. Jag vet inte riktigt vad jag har tänkt mig. Antagligen att jag ska börja plugga till jurist snart, kanske resa en sväng, träffa en söt pojke (om det nu nånsin kommer hända igen) och få tre friska och glada ungar nån gång när tiden är inne. Det kanske inte alls blir så och jag kanske hamnar någon helt annanstans än här i Sverige. Jag kanske kommer leva ensam i ett hus vid havet i Italien och dricka goda viner och mysa med min hund. Nej, det är inte vad jag vill nu men så kanske det blir. Det enda man vet säkert är att man inte har en aning om hur livet ser ut om några år. Jag blir både nyfiken, förvirrad och lite orolig när jag tänker på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0