dag 12

Hej hörrni.

Glömde visst bort dag 11 vilket måste vara ett tecken på att det inte kan ha varit en så himla hemskt dag. Och nej, det var det inte. Tvärtom. Vi tittade på VM (jag är förälskad i Marcus Hellner), hade släktkalas för pappa som fyllt år och kollade på Solsidan. Jag hade inte så ont i halsen och var glad. Försökte få tag på min läkare men dom hade inte öppet på helgerna så jag fick ringa sjukvårdsupplysningen istället och rådfråga lite. Hon tyckte inte att jag skulle gå till jobbet idag på grund av kräksjukan och mina öppna sår men samtidigt kan ju inte hon förlänga min sjukskrivning så nu väntar jag på att min läkare ska ringa upp. Är hur som helst hemma från jobbet idag, tänkte att det var bäst att ta det säkra före det osäkra och efter att ha pratat och visat min hals för min distrikssköterska till moster så tror jag att jag gjort rätt val. Hoppas läkaren tycker det också annars får jag väl ta ut semester eller något för idag och hoppas att kräksjukan är borta imorgon. Jag har i alla fall tryckt i mig vitpeppar både igår och idag för att förbereda mig så mycket jag kan för smittohärden. Hoppas dock inte jag behöver vara hemma så många dagar till för jag börjar bli riktigt rastlös! Jag saknar dom små liven och längtar efter att få leka, busa och läsa sagor igen. Förhoppningsvis får jag göra det snart.

Nu ska jag snart titta på VM igen. Idag är det dags för tjejernas 10 km klassiskt. Så ja, visst finns det vissa fördelar med att vara hemma också..


Nu kickar vi igång den här veckan med den här feta låten. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0