dag 6

Fåglarna kvittrar utanför fönstret och jag tycker bara så himla synd om dom små liven. Snön bokstavligt talat öser ner och det är fyra minus ute. Hur sjutton ska dom lyckas få tag på mat? Åk tillbaks till värmen och kom hit igen i maj, då kanske snön är borta. Ta med mig vettja.

När det gäller halsen har jag inatt haft världens sämsta natt. För det första kunde jag inte somna och sen har jag vaknat till och från hela natten. Ett tag hade jag så jäkla ont att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Låg och vred mig i smärtorna och tänkte att om jag somnar nu så är dett ett under. Men jag lyckades! När jag sen vaknade strax efter tio hade jag inte alls lika ont (allt är relativt numer) men hade en väldigt konstig känsla i munnen. Gick upp och tittade mig i spegeln och fick lite lättare panik. Det ena såret har under natten börjat blöda (antagligen därför jag vaknade och hade så ont) och det ligger en mörkröd hinna över alltihop. Efter allt vad jag har läst om halsmandeloperationer så är blödningar inget bra tecken. Som tur var blöder det inte nu och jag hoppas inte att det ska börja igen heller men jag tog det säkra före det osäkra och ringde sjukhuset. Sjuksköterskan lät ganska lugn men skulle be läkaren som opererade mig att ringa i eftermiddag. Så förhoppningsvis var det inte så illa som jag var rädd för där ett tag. Dock har jag blivit lite harig så nu vågar jag knappt äta någonting alls med rädsla för att det ska börja blöda igen. Så det är väl lite så läget är just nu. Hope for the best. Hoppas ni mår bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0