just a lovely thursday helt enkelt

Hörrni, det känns som att det har vänt nu. Det går åt rätt håll. Det är ljust klockan åtta på morgonen och klockan fyra på eftermiddagen. Bara det i sig är ju fantastiskt. Jag har bokat resa till både Edinburgh och Barcelona och helt plötsligt verkar det bli en väldigt fin vår. Jag har insett att jag blir deppig och oglad när jag inte vet vad som väntar, speciellt vid den här gråa tiden på året. Jag behöver ljusa saker att se fram emot. Så alltså Edinburgh om en vecka och Barcelona i slutet på mars. Sen ska jag ju operera mig och fylla år också. Åh, blir helt glad när jag tänker på det. När man set vet att det bara kommer bli ljusare och varmare ju fler dagar som passerar känns det ännu bättre. Jag och Nora har lagat himmelsk god tacopaj till middag också (var våran matdag idag) och imorrn är det fredag. I och försig ska jag jobba hela helgen men eftersom det inte är som på vardagarna så känns det ändå roligt. Jag och Ellen och en hel drös med andra glada tjejer ska nämligen hjälpa till på The Nike Blast som går av stapeln vid Frescati lör-sön. Många timmars jobb men betalt i form av Nikeprylar värde 5000 kr känns ändå rätt gött. Har till exempel fått dom här snygga sneakersen:


Har en känsla av att vi kommer bli mycket goda vänner när snön har smält och asfalten är torr.

Nu ska jag försöka hålla fast vid den här glada känslan som börjat titta in allt oftare och spela lite gitarr. Gav mig på den igår efter alldeles för många månaders uppehåll och har bra ont i fingertopparna idag. Det som inte dödar..

Puss fina ni!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad är det för Nike event? Frescati är ju my hoods nu, var exakt ska ni va?:)

2011-01-27 @ 22:55:09
URL: http://mmmatilda.blogspot.com
Postat av: Malin!

Kul!!

Men kom hit med dig på stört!.. Här är snön definitivt smält, och asfalten torr och fin (för det mesta)

Om dagarna skrider jag till skolan i skinnjacka :) woho, våren är på g!

2011-01-28 @ 09:22:37
URL: http://liteommalin.blogg.se/
Postat av: Karin

Men herregud vilken bra betalning! Jag har likadana skor fast Nike-märket är vitt och inte i silver, har haft dom i 4 år och dom är fortfarande favoriter. Vad har du valt mer? :)

2011-01-28 @ 09:27:30
Postat av: Klara

Matilda, det är ett event för 1300 tjejer i Fescatihallen. Massa roliga pass, bra musik och annat skoj! Kolla länken :)



Malin, är det så varmt?! Ingen dunjacka med alltså? Längtar som en tok!



Karin, ja det är grymt! Skorna känns som ett riktigt kap! Tyvärr är det inte riktigt sån lyx att vi får välja och vraka själva utan dom har valt ut vad vi ska få. Men det är inte fy skam! Vi har fått ett par svarta mjukisbyxor, ett linne, en loose t-shirt, en svart-vit hood i sån där plastigt material du vet(skitsnygg), skorna och sen ska få vi en ytterjacka och en träningsväska. Blir nog gött! :)



Puss!

2011-01-28 @ 17:49:36
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: Klara

2011-01-28 @ 18:33:59
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: malin

Här råder det dunjacksförbud!!

Men riktigt så varmt är det nog inte, har varit lite kallade nu några dagar, men jag har t.ex. bara tjocktröja och min tunna blå fjällräven!

Hm, as I told u before.. I want to speak with u! Skype tonight? or tmrw? :) lite planer, gossip, gossip och en massa annat tokigt! PUSS vännen

2011-01-30 @ 17:38:56
URL: http://liteommalin.blogg.se/
Postat av: matilda

haha, kul att jag såg nu att du svarat här :P men var det kul? jag vill se solsidan!! =)

2011-01-31 @ 21:21:03
URL: http://mmmatilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0