delad glädje

Det är många som säger till mig att jag är dålig på att vara ensam. Att det är något jag borde träna på. Jag väljer inte riktigt att se det så. Tänker mer att jag tycker om att dela min vakna tid med folk som jag tycker om. Delad glädje är ju ofta dubbel glädje. Att min lägenhet i princip alltid är befolkad av diverse olika människor tycker jag bara är fantastiskt. Någon kommer över på fika, en annan för att säga hej och prata av sig lite och en tredje för en middag och kanske lite fredagsmys. Det här att jag faktiskt har valt att bo själv i en etta tycker jag ändå är ett ganska bra steg i rätt riktigt, om jag nu måste träna på att vara ensam. Vad är det att träna på egentligen? Personligen tycker jag inte att jag är så dålig på att vara ensam. Jag kan älska att vara ensam när jag VÄLJER det själv. När jag känner att jag behöver. Och ibland behöver jag verkligen. Det kanske just är det som är grejjen. De få gångerna som jag faktiskt vill vara ensam, för mig själv och verkligen bara vara, de gångerna blir jag tokig om jag av någon möjlighet inte kan vara det. Det är kanske här jag behöver träna lite. På att vara lite mer spontan i mitt "vara-själv-moment". Att inte helt plötsligt bestämma mig för att jag vill ligga själv i soffan och tänka när möjligheten inte finns. När jag har någon på besök, är bortrest eller vad tusan som helst. Då får jag ofta för mig att jag vill vara själv en stund. Ni förstår ju själva att det blir trassel.

Ikväll till exempel. Deppade hela dagen i skolan för att jag trodde att jag skulle behöva fredagsmysa, äta tacos och ligga framför tvn själv. Var inte alls sugen på det. Ville ha värme och sällskap. Och så vips dök bästa Thea upp och min förutsedda tråkkväll blev världens mysigaste. Tacos för två, lite vin, lösgodis, bra musik, prat, skratt och lite TV. Så mycket härligare när man gör det tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Kör Ditt race KLARA !!!!!!

2011-11-19 @ 16:00:23
Postat av: thea

yeah!

2011-11-20 @ 22:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0