tanke

Sitter i soffan och låter disken vänta. För ovanlighetens skull. Har varit i skolan, tränat, gått på UF-föreläsning (utrikespolitiska förbundet) om eurokrisen, slängt ihop en middag och slutligen haft Martin och Anton över på fika. Även dom tyckte om mina dumlekakor jag gjorde förra veckan. Tror aldrig jag fått så mycket credd för ett bakverk förut! Har till och med fått höra meningen "Det här var nog den godaste kakan jag ätit på ett år... eller nej, på TVÅ år förresten!" Och det var från en som brukade ha lyxen att äta farmorsbakade kakor. Det ni. Rätt nöjd. Känner mig väldigt nöjd med läget överlag just nu. Jag funderade nyss på hur mycket fina saker man faktiskt får vara med om. På allt fint som händer runt omkring en och på alla fina människor i ens närhet. Tänker att jag vill ta alla vackra ögonblick och stoppa ner i en ask. En ask som man sen kan öppna och titta ner i när man känner sig lite nere eller bara vill återuppleva en känsla man kanske inte känt på ett tag. Så att man helt enkelt minns allt som en gång fått en att le. Hade en tanke på att kanske skriva ner små fina ögonblick man upplever i en bok också. Vad som helst egentligen, bara så att man inte glömmer. Jag vill aldrig glömma allt det bra.

Ger er en bild på ett typiskt sånt där ögonblick. Igår när vi firade Lovisa och alla jag tycker så himla mycket om var där.
Bild snodd från Lovisa, men jag tror hon bjuder på den.

Kommentarer
Postat av: lovisa

Klart att jag gör!!! :)

2011-11-10 @ 08:32:48
URL: http://polcandy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0