städblogg 2.0

Godkväll i stugan. Borde lägga in den kopiösa mängd tvätt jag just var nere och hämtade men hamnade visst här istället. Känner jag mig själv rätt kommer det dock inte dröja många minuter innan jag ger efter och lägger in alltihop. Har på senaste tiden, typ sen jag flyttade, insett att jag är en riktig gnälltant mot mig själv här i lägenheten. Klarar inte av stökighet och får krupp om jag ser att det ligger odiskad disk i hon. What's up with that liksom? Borde det inte vara tvärtom, att när man flyttar så ser man sin chans att göra PRECIS SOM MAN VILL? Tycker uppenbarligen att det är rätt trevligt och mysigt om det är fint omkring mig. Säkerligen något jag ärvt från min mor och far där hemma. Konstigt bara att jag inte uppskattade den egenskapen på samma sätt när jag bodde hemma. Och konstigt att jag inte alls var lika "duktig" på att hålla ordning då. Kanske är annorlunda nu för att jag insett att det faktiskt är jag själv som är tvungen att ta hand om städningen och göra fint omkring mig. Och vem vill bo ostädat och äckligt? Näe tack, inte jag i alla fall.

Inte meningen att göra den här bloggen till en tråkig städblogg men så fick det visst bli ikväll. Tvätten var det ja!

Lyssna på Lisa Ekdahl - Där ser du själv hur högt du når om ni vill. Det gör jag ikväll.


Kommentarer
Postat av: Steven

Nej vad kul att jag hittade din blogg klara! Vi får ta och ses nån dag! Puss

2011-10-20 @ 15:09:46
Postat av: mike

klara, who the hell is steven? thought I was the one

2011-10-20 @ 15:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0